کلیات وام اجاره مسکن تصویب شد

0
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امروز کلیات وام اجاره مسکن در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب شده و به زودی سقف وام جدید اعلام می‌شود.
افزایش قیمت مسکن

به گزارش مجله ملکی دلتا، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر تعیین وام اجاره مسکن برای سال 1400 اظهار داشت: امروز کلیات وام ودیعه در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب شده و به زودی سقف وام جدید اعلام می‌شود.

وی با اشاره به مراعات موجر و مستاجران در شرایط کرونا اظهار داشت: خوشبختانه در سال گذشته بسیاری از صاحب‌خانه‌ها مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت کردند و اجاره‌نامه‌ها تمدید شد. البته بسیاری از مستاجران هم هیچ افزایش قیمتی را در نرخ اجاره متحمل نشدند.
وام اجاره مسکن
وی تاکید کرد: همچنین شورای حل اختلاف هم در سال گذشته خارج از مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا حکم تخلیه نداد.
گفتنی است؛ با شیوع کرونا، بازار مسکن دچار التهاب و افزایش بی منطق اجاره بها شد که این افزایش قیمت مشکلاتی مضاعف را برای مستاجران در پی داشت. به همین دلیل دولت تصمیم گرفت برای حمایت از مستأجرین به ویژه اقشار ضعیف و متوسط جامعه، تمهیداتی در نظر گیرد.

جزئیات وام اجاره مسکن

متقاضیان دریافت این تسهیلات ابتدا از طریق ارسال پیامک به سرشماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ ثبت نام اولیه کنند. پس از آن افراد بعد از تایید اطلاعاتشان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می شوند.

مطلب پیشنهادی:  بررسی قیمت مسکن در محله شهرک غرب

مبلغ دریافتی وام ودیعه مسکن در کلانشهر تهران ۵۰ میلیون تومان، در سایر کلانشهر‌ها ۳۰ میلیون و در شهر‌های دیگر ۱۵ میلیون تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

محاسبه مالیات خانه‌های خالی در سال 1403

در صورتی که خانه‌ای بیش از 2 ماه خالی باشد به ازای هر ماه اضافه‌تر از موعد قانونی، در سال …