چگونه درآمد خود را در املاک افزایش دهیم؟

2
5
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بی‌شک مشاورین املاک به دنبال راه‌هایی برای کسب درآمد بیشتر هستند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، تا انتهای این مطلب با دلتا مگ همراه باشید.
چگونه درآمد خود را در املاک افزایش دهیم؟

امروزه افراد زیادی به دلیل سودآوری بالا به دنبال بازار املاک و فعالیت در آن می‌روند. اما نباید این نکته را فراموش کنند که هر بازاری پیچ و خم خاص خودش را دارد و نباید بی‌گدار به آب زد. شکی نیست که افراد با تجربه در این حرفه، حداقل بخش‌هایی از راه‌های افزایش درآمد در املاک را می‌دانند. هدف ما این است که در این مطلب مجموعه‌ای کامل از راه‌های افزایش درآمد برای مشاورین و مدیران املاک را توضیح دهیم تا شما را به دیدی کامل و جامع در این خصوص برسانیم.

طی کردن کمیسیون توافقی

برای دریافت کمیسیون توافقی به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. کمیسیون توافقی قانونی است و از نظر شرعی اشکالی بر آن وارد نیست.
  2. برای قانونی بودن و حفظ وجهه‌ خود و املاک، کمیسیون را با توافق طرف مقابل دریافت کنید، نه به اجبار.
  3. برای اطمینان از پرداخت کمیسیون توافقی، می‌توانید یک قرارداد جعاله برای آن بنویسید.

طی کردن کمیسیون توافقی

در شهرهای مختلف، میزان کمیسیون تعیین شده از سوی اتحادیه املاک متفاوت است. اما در صورتی که به روش‌های طی کردن کمیسیون توافقی تسلط پیدا کنید، می‌توانید درآمد خود را چند برابر کنید.

افزایش تعداد قرارداد

  • فایل‌یابی اصولی، امری ضروری برای افزایش درآمد مشاورین املاک

فایل بیشتر، درآمد بیشتر. این موضوع امری واضح است که هر چه تعداد فایل‌های مشاور املاک بیشتر باشد، دارایی آن نیز بیشتر است. پس به دنبال دریافت فایل‌های بیشتر بروید. اگر در املاک دپارتمانی مشغول کار هستید، به هیچ وجه به فایل‌هایی که توسط املاک به شما سپرده می‌شود کفایت نکنید و سعی کنید خودتان شخصا فایل‌یابی کنید. اگر هم در املاک سنتی کار می‌کنید، به هیچ وجه منتظر این نباشید که فروشنده به شما برای سپردن فایل مراجعه کند.

مطلب پیشنهادی:  هشدار به خریداران خانه

افزایش تعداد قرارداد

  • تبلیغات اصولی

قدم بعدی تبلیغات است. برای جلب مشتری باید تبلیغات کنید و شک نداشته باشید چند برابر هزینه‌ای که برای تبلیغات می‌دهید، به جیب شما بازمی‌گردد. بهترین راه تبلیغ برای مشاورین املاک نیز آگهی کردن در سایت‌های مختلف مانند سایت ملکی دلتا است.

برای اینکه میزان بازدید از آگهی‌های خود را بالاتر برده و زنگ خور بیش‌تری داشته باشید و بتوانید تماس‌های خود را به قرارداد نزدیک کنید، حتما اصول آگهی نویسی و پاسخگویی تلفنی را بیاموزید.

  • پیگیری و ارتباطات

ارتباطات نیز مانند فایل‌یابی و پیگیری از عوامل بسیار مهم در افزایش درآمد مشاور املاک است. سعی کنید ارتباطات خود را با همکاران و مشتری افزایش دهید. به عبارتی درصد بالایی از قراردادهای ملکی با پیگیری مشاور املاک به نتیجه می‌رسند. در هر ارتباطی که با مشتری دارید، دلیلی برای ادامه ارتباط فراهم کنید. این پیگیری‌ها اتفاقات خوبی را برای شما رقم خواهد زد.

مطالعه بیشتر: مطلب «سلب حق کسب از مستاجر و شرایط آن» را در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. […] بیشتر: مطلب «چگونه درآمد خود را در املاک افزایش دهیم؟» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] بیشتر: مطلب «چگونه درآمد خود را در املاک افزایش دهیم؟» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

محله کوی فراز تهران، امکانات + نمونه آگهی

کوی فراز در شمال غربی پایتخت و در منطقه 2 تهران واقع شده است که به دلیل دسترسی مناسب، آب‌و…