متقاضیان مسکن ملی بخوانند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزارت راه و شهرسازی از روز گذشته به مدت یک ماه به متقاضیان نهضت ملی مسکن فرصت داده تا اگر در انتخاب شهر محل درخواست یا سایر مشخصات و اطلاعات خود اشتباه داشته‌اند آن را اصلاح کنند.
نام نویسی

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرآنلاین، کسانی که در طرح نهضت ملی مسکن قصد خرید آپارتمان در تهران و سایر شهرها را دارند این گزارش را بخوانند، چرا که در ثبت‌نام جدید تغییراتی صورت گرفته است.

همزمان با سراسر کشور، برای ساکنان استان تهران که در انتخاب شهر دچار اشتباه شده‌اند، امکان اصلاح فراهم است. طبق اطلاع‌رسانی‌های قبلی، ساکنان شهر تهران که پنج سال از سکونت آنها در پایتخت می‌گذرد صرفا مجاز به انتخاب شهرهای پرند، هشتگرد، ایوانکی، پاکدشت و رباط کریم هستند و اگر شهری غیر از این موارد انتخاب کرده‌اند آن را اصلاح کنند.

نکته قابل توجه در ثبت‌نام‌های جدید مسکن این است که سابقه سکونت برای مهاجرین از کلان‌شهرها به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش یافته است.

بر اساس شروط ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن، سابقه سکونت برای مهاجرین از کلان‌شهرها به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش می‌یابد. هم‌چنین برای کارمندان دولت که به استناد حکم دستگاه ذی‌ربط منتقل می‌شوند به استثنای استان تهران، این سابقه ملاک عمل نخواهد بود.

متقاضیان نهضت ملی مسکن

نکته قابل توجه در ثبت‌نام‌های جدید این است که سابقه سکونت برای مهاجرین از کلان‌شهرها به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش یافته است. برای کارمندان دولت که به استناد حکم دستگاه ذی‌ربط منتقل می‌شوند (به استثناء استان تهران) این سابقه ملاک عمل نخواهد بود.

مطلب پیشنهادی:  پرداخت 134 میلیون تومان جهت اخذ وام

در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل پنج سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است و یا سایر شهرهایی که به دلیل عدم وجود اراضی دولتی، امکان اجرای طرح وجود ندارد و متقاضیان به سایر شهرهای مجاور از جمله شهرهای جدید معرفی می‌شوند.

گفتنی است؛ متقاضیان طرح اقدام ملی که از سال ۱۳۹۸ نام‌نویسی کردند و به دلیل شرط سابقه مالکیت ۱۶ ساله از این طرح کنار گذاشته شدند، می‌توانند با توجه به ادغام طرح اقدام ملی با نهضت ملی مسکن و تسهیل شرایط، از این فرصت استفاده کنند و مجددا به طرح برگردند.

واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهایی مثل دماوند یا رودهن برای ساکنان این شهرها که پنج سال سابقه سکونت دارند در نظر گرفته شده است. بنابراین شهروندان تهرانی از ثبت درخواست برای این شهرها خودداری کنند.

مطالعه بیشتر: مطلب «نگاهی به وضعیت بازار مسکن در سالی که گذشت» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

زمین رایگان دولتی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی به افرادی که در کلان شهر‌ها ساکن هستند زمین رایگان تخصیص…