پرداخت 134 میلیون تومان جهت اخذ وام

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
متقاضیان وام مسکن برای دریافت وام 480 میلیون تومانی باید طی 12 سال هرماه 8 میلیون و 600 هزار تومان پرداخت کنند.
وام

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، افرادی که تمایل به اخذ تسهیلات مسکن 480 میلیون تومانی دارند، حداقل باید 134 میلیون تومان برای دریافت این وام بپردازند. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون تسهیلات مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

با در نظر گرفتن رشد صعودی اوراق تسهیلات مسکن به هر ورق 140 هزار تومان، افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات 480 میلیون تومانی هستند، باید 134 میلیون تومان پرداخت کنند.

باتوجه به خرید و فروش طی هفته اخیر در بازار سرمایه، نرخ هر برگه اوراق بیانگر افزایش نرخ وام ودیعه مسکن در چند نماد زیر مجموعه رشدی کم و در چند نماد روندی کاهشی را تجربه کرده است.

وام

بررسی شرایط وام 480 میلیون تومانی

جالب است بدانید که در معاملات اخیر بازار سرمایه، میانگین نرخ هر برگه اوراق به طور تقریبی بین 138 هزار تا 142 هزار تخمین زده می‌شود. کمترین قیمت خرید و فروش تسهیلات مسکن به 134 هزار تومان برای هر ورق می‌رسد. همچنین بیشترین نرخ وام مسکن به ورقی 147 هزار تومان معامله شده است.

با توجه به میانگین قیمت هر برگه اوراق مسکن 140 هزار تومان هزینه دریافت می‌گردد. در نتیجه افراد متاهل برای هزینه اخذ وام مسکن با سقف 480 میلیون تومان مشتمل بر 400 میلیون تومان تسهیلات مسکن می‌شود. سپس باید 80 میلیون تومان به عنوان وام جعاله مسکن نیز پرداخت نمایند. بنابراین زوج‌‌های جوان باید 134 میلیون و 400 هزار تومان هزینه کنند. گفته می‌شود هر ورق تسهیلات مسکن شامل 500 هزار تومان وام می‌شود.

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب پیرامون وام ودیعه مسکن هستید، مطلب« وام ودیعه مسکن تنها به متاهلان تعلق می گیرد؟» را در دلتا مگ دنبال کنید.

مطلب پیشنهادی:  رشد قیمت مسکن در ترکیه دو برابر ایران!

وام

بازپرداخت ماهانه ۸.۶ میلیون تومان طی 12 سال

به نظر می‌رسد که متقاضیان وام ودیعه مسکن هر ماه باید 8 میلیون و 600 هزار تومان را به عنوان اقساط 12 ساله این تسهیلات بپردازند. اما در واقع باید بیش از یک میلیارد تومان به بانک برگردانند. در حالی که زوجین جوان فقط می‌توانند از 346 میلیون تومان این تسهیلات استفاده کنند.

طبق آمار و ارقام بانک مرکزی، برای اخذ تسهیلات مسکن، پایتخت‌نشینان باید تا سقف 280 میلیون تومان مشتمل بر 200 میلیون تومان وام خرید مسکن و 80 میلیون تومان وام جعاله مسکن می‌شود. لازم به ذکر است که متقاضیان این تسهیلات باید 78 میلیون و 400 هزار تومان جهت دریافت این اوراق به قیمت هر ورق 140 هزار تومان، بپردازند.

پیش بینی می‌شود که در آخر هم 201 میلیون 600 هزار تومان در دست متقاضیان باقی خواهد ماند. گفتنی است که با این میزان پول تنها می‌توان 5 متر از یک واحد مسکونی با میانگین نرخ هر متر 40 میلیون تومان را تهیه کرد.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه خرید و فروش ملک مطلب « هشدار به متقاضیان وام ودیعه مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…