متقاضیان امروز بازار مسکن چه کسانی هستند؟

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در حال حاضر بسیاری از متقاضیان خرید خانه، به دنبال بهبود وضعیت مسکن خود از نظر متراژ، امکانات، سال ساخت و ... هستند که اغلب این افراد برای خرید خانه بودجه محدودی دارند.
متقاضیان خرید خانه

به گزارش دلتا مگ به نقل از دنیای اقتصاد، وضعیت فعلی بازار مسکن نشان می‌دهد که متقاضیان تبدیل به احسن، دارای بودجه محدودی بین 2 تا 3 میلیارد تومان برای خرید خانه هستند که بخش زیادی از این بودجه به واسطه فروش خانه قبلی آن‌ها تامین می‌شود.

البته گروهی از متقاضیان تبدیل به احسن نیز کسانی هستند که خانه‌های بزرگ‌تر از 80 مترمربع در مناطق پُر امکانات دارند. در عین حال به دلیل افزایش سن بنای ملک، تصمیم به تبدیل آن به آپارتمان کم‌‌سن در همان محله یا محله‌های مجاور دارند.

البته در حال حاضر عرضه مسکن با قیمت 2 تا 3 میلیارد تومان در اغلب مناطق تهران به جز چند منطقه لوکس در تهران وجود دارد. با این میزان نقدینگی در برخی مناطق امکان خرید واحدهای مسکونی زیر 50 متر و در برخی از مناطق خرید خانه با متراژ بالای 80 متر و سال ساخت پایین وجود دارد.

متقاضیان خرید خانه

به این معنا که برخی از آنها قدیمی‌‌ساز و فاقد امکانات هستند اما در موقعیت محلی خوبی قرار گرفته‌‌اند. برخی دیگر آپارتمان‌‌های نوساز و فول امکانات هستند که در محله‌های پایین‌‌تر و ارزان‌‌تر شهر واقع شده‌‌اند.

بررسی بازار مسکن نشان می‌دهد، متقاضیان فعلی خرید خانه در تهران، تمایل دارند در دامنه قیمتی زیر 3 میلیارد تومان معامله خود را انجام دهند.

مطلب پیشنهادی:  بیش از ۳ میلیون نفر در سامانه ثمن ثبت‌نام کردند

گفتنی است که بر اساس اعلام بانک مرکزی، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰، به ۸.۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۱۳.۱ درصد کاهش داشت.

در ادامه زیر نیز تعدادی از آپارتمان‌‌های فایل‌ شده برای فروش که قیمت پیشنهادی آنها بین 2 تا 3 میلیارد تومان بوده و در مناطق مختلف شهر واقع شده‌‌اند، گردآوری شده است.

فایل‌های آگهی شده خانه، با قیمت 2 تا 3 میلیارد تومان

  • شهران: 56 متری، 28 سال ساخت/ قیمت هر متر مربع: 36 میلیون و 600 هزار تومان
  • ستاری: 68 متری، 17 سال ساخت/ قیمت هر متر مربع: 33 میلیون تومان
  • آزادی: 87 متری، 22 سال ساخت/ قیمت هر متر مربع: 29 میلیون تومان
  • خواجه نصیر: 77 متری، 18 سال ساخت/ قیمت هر متر مربع: 30 میلیون تومان
  • تهرانپارس: 72 متری، 5 سال ساخت/ قیمت هر متر مربع: 30 میلیون تومان

مطالعه بیشتر: مطلب «ریزش قابل توجه هزینه وام مسکن در فرا رسیدن عید 1401 » را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

محله کوی فراز تهران، امکانات + نمونه آگهی

کوی فراز در شمال غربی پایتخت و در منطقه 2 تهران واقع شده است که به دلیل دسترسی مناسب، آب‌و…