نگاهی به وضعیت بازار معاملات مسکن در آذرماه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در 20 روز اول آذرماه امسال، حجم عرضه فایل به بازار معاملات مسکن شهر تهران برای فروش نسبت به آبان ماه 6 درصد افزایش یافت.
رشد معاملات مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» به نقل از دنیای اقتصاد، آمارهای اولیه درباره وضعیت بازار معاملات مسکن تهران در 20 روز اول آذرماه نشان می‌دهد سرعت رشد قیمت پیشنهادی واحدهای مسکونی عرضه شده به بازار مسکن، در مقایسه با تورم پنهان مسکن در آبان ماه کاهش یافته است.

تورم پنهان مسکن در 20 روز اول آذرماه در حالی در سراشیبی قرار گرفته است که در همین بازه زمانی، حجم عرضه فایل از سوی فروشنده‌ها به بازار معاملات مسکن شهر تهران نسبت به عرضه فایل به بازار مسکن آبان ماه پایتخت افزایش داشته است.

این افزایش حجم عرضه فایل ادامه روندی است که از آبان ماه امسال آغاز شد. آبان امسال بعد از دو ماه کاهش حجم عرضه فایل به بازار فروش مسکن، فروشنده‌ها حجم عرضه فایل به بازار را 18 درصد در مقایسه با مهرماه افزایش دادند.

بازار معاملات مسکن شهر تهران

این در حالی است که در مهرماه حجم عرضه فایل در مقایسه با شهریور 18 درصد کاهش یافت و در شهریور ماه نیز حجم عرضه فایل به بازار معاملات مسکن شهر تهران با افت 18 درصدی در مقایسه با مرداد همراه بود.

اما در حالی که از آبان ماه روند عرضه فایل به بازار معاملات مسکن شهر تهران با رشد 18 درصدی در مقایسه با مهرماه آغاز شد، در 20 روز اول آذر نیز این روند با رشد 6 درصدی حجم فایل‌‌های عرضه شده به بازار ادامه یافت.

مطلب پیشنهادی:  رد آمار بانک مرکزی، توسط رئیس اتحادیه مشاوران املاک

بازار معاملات مسکن در ۲۰ روز اول آذر تحت تاثیر یک متغیر غیراقتصادی، سه رفتار متفاوت از هم نشان داد. تقاضای غیرسرمایه‌ای ملک در پایتخت در ابتدای این ماه، چشم‌انداز قیمت را کاهشی دید و از ورود به معاملات پرهیز کرد.

در روزهای بعد از شروع دور جدید مذاکرات اما نبض خریدهای ملکی تا حدودی افزایش یافت. اکنون رفتار سوم به دنبال نشست دوم وین، در بازار مسکن شکل گرفته است. حجم فایل‌های فروش آپارتمان نسبت به ماه گذشته ۶درصد افزایش یافته و سرعت رشد «قیمت پیشنهادی» کم شده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «حباب قیمت در آپارتمان های لوکس» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

زمین رایگان دولتی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی به افرادی که در کلان شهر‌ها ساکن هستند زمین رایگان تخصیص…