چرا خانه های بزرگ مشتری ندارند؟

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
واسطه‌های ملکی می‌گویند آپارتمان‌های با متراژ ۱۰۰ تا ۲۰۰ مترمربعی، بعضا به مدت بیش از چهار ماه در بنگاه‌های ملکی رسوب کرده‌اند و متقاضی خرید برای آن‌ها پیدا نمی‌شود.
بنگاه های ملکی

این روزها اغلب متقاضیان بالقوه مسکن تنها به تماس تلفنی با بنگاه‌ های ملکی بسنده می‌کنند و برداشت واسطه‌ها این است که علت تماس‌ها بیشتر دریافت اطلاعات از سطح قیمت‌هاست. در ادامه این گزارش، با مجله ملکی دلتا همراه باشید.

متقاضیان خرید مسکن طی تماس با واسطه‌هایی که فایل‌های خود را عرضه کرده‌اند، درباره سطح قیمت‌های فعلی در هر محله اطلاعاتی دریافت می‌کنند و ظاهرا بیشتر می‌خواهند پی ببرند که آیا قیمت‌ها افت داشته است یا نه.

به نظر می‌رسد طرف تقاضای مسکن نیز به این موضوع پی برده که سطوح فعلی قیمت مسکن حبابی است و حاضر نیست تا زمانی که قدری از این حباب تخلیه نشود، در بازار حاضر و وارد فاز جست‌وجوی فیزیکی و بازدید از املاک شود.

بنگاه های ملکی

البته گفته می‌شود در اوایل مرداد به دلیل پایان یافتن موقت مذاکرات احیای برجام در وین با توجه به تغییر دولت و ضرورت استقرار تیم جدید مذاکره‌کننده، با ایجاد ابهام درباره اینکه آیا مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد یا نه، جست‌وجوی حضوری در بازار مسکن از سوی خریداران افزایش یافت، اما این وضعیت پایدار نبود چراکه بلافاصله پس از برگزاری مراسم تحلیف و با توجه به اینکه سید ابراهیم رئیسی به صراحت از برنامه خود برای ادامه مذاکرات و حمایت از هر طرح دیپلماتیک برای رفع تحریم‌ها علیه ایران سخن گفت، اوضاع به شرایط تیرماه بازگشت و میزان مراجعات حضوری برای بازدید از آپارتمان ناچیز شد.

مطلب پیشنهادی:  آیا تهران با «کمبود خانه» مواجه است؟

موضوع تعداد بازدید حضوری از بنگاه‌ های ملکی در مقایسه با تعداد تماس با واسطه‌ها از این جهت اهمیت دارد که نشان می‌دهد شمار متقاضیان جدی و مصر خرید مسکن چقدر است و افزایش یا کاهش آن در برهه‌های زمانی مختلف را منعکس می‌کند.

مطالعه بیشتر: مطلب «حکیمیه محله‌ای مناسب برای خرید آپارتمان» را در سایت مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …