ریزش قابل توجه هزینه وام مسکن در فرا رسیدن عید 1401

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در روزهای پایانی سال 1400، هزینه وام مسکن با ریزش قابل توجهی همراه شد. با کاهش این هزینه، نرخ سود هم تحت تاثیر قرار گرفت و در مرز 22 درصد ثابت ماند.
کاهش قیمت اوراق تسه

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصادنیوز، در هفته سوم اسفند‌ماه امسال، کاهش قیمت اوراق تسه در بازار خرید و فروش مسکن خود را نشان داد. این نزول به مرز 120 هزار تومان رسید.

از سوی دیگر با کاهش خرید اوراق تسهیلات بانک مسکن سرانجام نرخ سود وام مسکن نیز تقلیل پیدا کرد. با این رکود متقاضیان وام مسکن می‌توانند با اعتبار 500 هزار تومان برای خرید خانه اقدام کنند.

سقف خرید وام برای مجردین برابر با 240 میلیون تومان و برای متاهلین معادل با 460 میلیون تومان است. متقاضیان می‌توانند با درنظرگرفتن هزینه اوراق و سقف تعیین شده آن از سوی بانک مسکن، اقدام به خرید وام کنند.

هزینه اوراق تسه در ابتدای هفته برابر با 135 هزار تومان بود. با 10.7 درصد کاهش در انتهای این مقطع به 120 هزار و 500 تومان برای هرکدام از اوراق رسید. اما در نهایت این رقم در هفته‌های بعدی برای متقاضیان مجرد در حد 33 میلیون و 740 هزار تومان و برای متاهلین برابر با 57 میلیون و 840 هزار تومان شد.

مطلب پیشنهادی:  سرعت رشد تورم مسکن کشیده شد

ریزش قابل توجه هزینه وام مسکن در فرا رسیدن عید 1401

با وجود ریزش 10 درصدی قیمت اوراق در این هفته اما هنوز سطح به ثبت رسیده از این متغیر، بالاتر از قیمت‌های روزهای ابتدایی زمستان امسال قرار داشته است.

بانک مسکن اعلام کرد متقاضیانی که قصد خرید وام از طریق این بانک را دارند، می‌توانند نیمی از وام خود را اوراق تهیه کنند. در این حالت نرخ سود اسمی آن 17.5 درصد بوده و نیمی دیگر نرخ سود 18 درصدی دارند. در همین رابطه نرخ سود وام مسکن در روز 18 اسفندماه و در پایان هفته سوم به 22 درصد رسید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «عرضه مسکن قیمت بازار اجاره را کاهش می‌دهد» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …