اعلام قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هم‌‌اکنون مبلغ رهن کامل در واحدهای مسکونی با مساحت بالاتر از 100 مترمربع در مناطق لوکس و شمالی شهر تهران از یک میلیارد تومان نیز عبور کرده است و رهن کامل برخی از فایل‌‌ها تا 2 میلیارد تومان هم می‌‌رسد.
آگهی های رهن و اجاره

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، فایل‌‌های قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران به میزان نسبتا مناسب در این بازار در دسترس متقاضیان بازار اجاره پایتخت قرار دارد اما متقاضیان این بازار با یک مشکل مهم مواجه هستند.

مهم‌ترین معضل متقاضیان در این بازار به رشد شدید اجاره‌‌بها مربوط می‌شود. این افزایش به ویژه در فایل‌‌هایی که با شرایط رهن کامل آپارتمان در تهران به بازار عرضه شده‌‌اند بیش از سایر فایل‌‌های بازار اجاره است. هم‌‌اکنون میانگین مبلغ رهن کامل به ازای هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق مصرفی نیمه شمالی تهران از 5 تا 6 میلیون تومان نیز فراتر می‌‌رود.

این در حالی است که در مناطق مصرفی جنوبی نیز رشد محسوس مبالغ رهن کامل آپارتمان‌‌های مسکونی در مقایسه با مبالغ قراردادهای سال قبل مشهود است.

فعالان بازار اجاره مسکن مهم‌ترین دلیل رشد شدید اجاره‌‌بهای مسکن در مقطع زمانی فعلی با وجود قرار نداشتن بازار در فصل اوج جابه‌‌جایی‌‌ها را کمبود عرضه فایل به این بازار و رکود معاملاتی در بازار اجاره می‌‌دانند.

از سوی دیگر نبود اهرم‌‌های مالیاتی قوی برای مقابله با خالی ماندن واحدهای مسکونی و الزام مالکان به عرضه واحدها به بازار اجاره یا فروش مسکن از دیگر عوامل موثر در این زمینه است.

پیش از این بخش زیادی از خانه‌‌اولی‌‌ها برای جبران کمبود نقدینگی خود در پروسه خرید واحد مسکونی، واحد خریداری شده را دست‌‌کم برای مدت یک‌سال به بازار اجاره عرضه می‌کردند تا در این مهلت زمانی بتوانند کسری بودجه خود را جبران کرده و برای سال بعد خودشان در واحد خریداری شده ساکن شوند.

مطلب پیشنهادی:  انجمن انبوه‌سازان: ساخت‌وساز در پایتخت دچار مشکل است

اعلام قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران

قیمت پیشنهادی رهن کامل آپارتمان در تهران

توجه کنید که قیمت کل به تومان بوده و تقریبی است، چراکه قیمت پیشنهادی فروش آپارتمان در تهران با توجه به نوع ساختمان و یا نظر مالک تغییر می‌کند.

قیمت رهن و اجاره در شهر زیبا و بلوار تعاون، متراژ 100 متر با 20 سال ساخت / قیمت رهن کامل: 450 میلیون.

رهن آپارتمان در شمس آباد، بلوار بیژن با مساحت 120 متر و 30 سال ساخت / قیمت: 570 میلیون.

رهن و اجاره خانه در شهرآرا، بلوار غربی با 78 متر متراژ و 30 سال ساخت / قیمت رهن کامل: 320 میلیون.

قیمت اجاره در تهرانپارس، استخر با 76 متر و 20 سال ساخت / قیمت اجاره: 260 میلیون.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «رشد قیمت خانه در تهران برابر با رشد دلار» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …