رشد قیمت خانه در تهران برابر با رشد دلار

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد، بازدهی خرید مسکن در حداقل ۸ شهر از تهران بیشتر بوده است، این در حالی است که در 2 سال گذشته متوسط رشد قیمت خانه در تهران با رشد دلار تقریبا برابر بوده است.
رشد قیمت خانه در تهران

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، نتایج صورت گرفته نشان می‌دهد، محلات زیادی در کلانشهرهایی مثل اصفهان و شیراز وجود دارند که طی این مدت بازدهی‌های کم‌نظیری را برای خریداران رقم زده‌اند.

لازم به توضیح است که از بین ۳۰ محله کلانشهرها که طی دو سال گذشته بیشترین بازدهی در املاک را داشته‌اند، حدود نیمی از محلات در شیراز قرار دارد و این شهر بیشترین سهم از محلات پربازده را دارد.

نکته جالب توجه این است که از ۱۴ محله پربازده شیراز سطح قیمت‌ها در ۱۳ محله کمتر از متوسط کل شهر است و عمدتا جزو محلات ارزان‌قیمت یا حتی حومه شیرازند. چنین چیزی نشان می‌دهد در دوره‌ای که بازارها دچار تلاطم شده بودند، تقاضای شیرازی‌ها برای خرید خانه در محلات ارزان یا حومه شهر بیشتر رشد کرده است.

رشد قیمت خانه در تهران

  • فشم و شهریار در صدر رشد قیمت مسکن در تهران

در راستای همین بررسی های صورت گرفته مشخص شده است که در دو سال گذشته دو شهرستان حومه تهران یعنی فشم و شهریار در صدر رشد قیمت مسکن قرار گرفته‌اند؛ به طوری که متوسط قیمت ملک مسکونی در فشم از شهریور ۹۸ تا شهریور امسال بیش از ۴ برابر شده است.

مطلب پیشنهادی:  مقایسه تورم «مسکن» و «مصالح»

اما در بین محلات داخل ناحیه شهری تهران، شهرک نفت در منطقه یک با رشد ۲۵۸ درصدی بیشتری بازدهی را داشته است که اگر با بازدهی مسکن در محلات دیگر کلانشهرها مقایسه کنیم، میبینیم حداقل ۶ محله وجود دارد که طی این مدت با رشد بیشتری نسبت به شهرک نفت همراه شده‌اند.

نکته جالب توجه این است که محلاتی که در تهران بیشترین بازدهی را داشته‌اند، برخلاف شیراز عمدتا جزو محلات گران‌قیمت تهران هستند. به طوری که سطح قیمت‌ها در ۱۰ محله از ۱۴ محله‌ای که بیشترین رشد قیمت را تجربه کرده‌اند، بیشتر از میانگین قیمت‌های پیشنهادی فروش املاک در کل کلانشهر تهران است.

مطالعه بیشتر: مطلب «سامانه املاک، پای وزیر را به مجلس باز می‌کند» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…