مظنه قیمت مسکن در جنوب تهران

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به گزارش «مجله ملکی دلتا»، مظنه قیمت مسکن در جنوب تهران بخصوص مناطق 10 و 14 در آبان امسال به ترتیب با افزایش ۳۰ و ۴۷ درصدی معاملات درمقایسه با مهرماه مواجه شدند.
قیمت مسکن در جنوب تهران

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، مظنه قیمت مسکن در جنوب تهران بخصوص مناطق 10 و 14 در آبان امسال به ترتیب با افزایش ۳۰ و ۴۷ درصدی معاملات درمقایسه با مهرماه مواجه شدند.

ثبات نسبی قیمت مسکن در شهر تهران در طول هشت ماه گذشته حاکی از آن است که بازار مسکن وارد فاز رکود 10 تا 12 فصلی شده است.

فاصله گرفتن نرخ رشد سالیانه قیمت آپارتمان و ملک از تورم عمومی و بررسی های ماهانه نشان از آن دارد که در حال حاضر نرخ افزایش سالیانه  قیمت  مسکن در تهران ۱۷.۷ درصد است در حالی که تورم عمومی به ۴۵ درصد رسیده است.

کاهش ساخت و ساز سبب شده که  بازار مسکن در جنوب تهران با کمبود فایل‌های نوساز و مرغوب مواجه شود این در حالی است که حجم بالای عرضه مسکن در دو منطقه شمالی پایتخت از رکود بازار مسکن در این مناطق حکایت دارد.

رتبه بندی قیمت مسکن در تهران

 بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین فایلهای فروش آپارتمان در شهر تهران به منطقه ۲ مربوط می‌شود و پس از آن منطقه یک قرار دارد. در همین شرایط منطقه پنج رتبه اول را از نظر تعداد معاملات به خود اختصاص می‌دهد. اما تورم یک ساله مسکن در این منطقه کمتر از مناطق ۱ و ۲ بوده است.

از نظر رتبه بندی منطقه ۲ حدود ۲۵ درصد فایلهای فروش آپارتمان در کل شهر تهران را به خود اختصاص می دهد؛ در حالی که سهم این منطقه از معاملات قطعی در آبان ماه ۱۴۰۰ به میزان ۸.۳ درصد اعلام شد که از عرضه بیش از تقاضا در این منطقه حکایت دارد.

آمارهای حاکی از آن است که  آبان ماه ۱۴۰۰ متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران ۳۲ میلیون و ۹ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱.۲ و ۱۷.۷ درصد افزایش یافته است.

مطلب پیشنهادی:  شرایط جدید برای وام ساخت مسکن

تعداد معاملات انجام شده در این ماه نیز حدود ۷.۳ هزار فقره بود که نسبت به ماه قبل  و در مقایسه با ماه مشابه در سال قبل به ترتیب ۳۳.۵ و ۶۳.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مظنه قیمت مسکن در جنوب تهران

مظنه قیمت مسکن در جنوب تهران

توجه کنید که قیمت کل به تومان بوده و تقریبی است، چراکه قیمت پیشنهادی فروش آپارتمان در تهران با توجه به نوع ساختمان و یا نظر مالک تغییر می‌کند.

خرید ملک در محله سلسبیل با متراژ 50 متر و 3 سال ساخت با امکانات (آسانسور – انباری) / قیمت: یک میلیارد و 100 میلیون.

قیمت خرید آپارتمان در محله آهنگ با مساحت 54 متر و 17 سال ساخت با امکانات (آسانسور – انباری) / قیمت: یک میلیارد و 100 میلیون.

مظنه قیمت در مسعودیه با متراژ 51 متر و 10 سال ساخت با امکانات (آسانسور – پارکینگ – انباری) / قیمت: 920 میلیون.

خرید مسکن در محله اتابک با 58 متر مساحت و 8 سال ساخت با امکانات (آسانسور – پارکینگ – انباری) / قیمت: 780 میلیون.

پیشنهاد خرید: اگر قصد سکونت در منطقه 19 تهران را دارید، خرید آپارتمان در نعمت آباد با قیمت مناسب در سایت ملکی دلتا آگهی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…