درخواست سازمان آتش نشانی برای اخذ عوارض ایمنی ساختمان

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک عضو شورای اسلامی شهر تهران معتقد است که درآمدهای حاصل از عوارض ایمنی ساختمان‌ ها باید به حساب سازمان آتش نشانی واریز شود.
عوارض ایمنی ساختمان‌ ها

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، مهدی بابایی در جلسه شورای شهر درخصوص عدم واریز درآمدهای حاصل از عوارض ایمنی ساختمان ها به حساب سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تذکر داد و در این رابطه گفت: مطرح کرد با بیان اینکه به استناد بند “ج” تبصره یکم بودجه سال جاری شهرداری تهران صددرصد درآمدهای حاصل از عوارض ایمنی ساختمان‌ها موضوع مصوبه مجوز محاسبه اخذ عوارض ایمنی ساختمان‌ها در شهرداری تهران با عنوان عوارض آتش نشانی ساختمان‌ها در هنگام صدور پروانه پس از واریز به حساب تمرکز درآمد اختصاصی باید بدون هرگونه دخل و تصرف و مسدودی در خزانه شهرداری صد در صد تخصیص یافته محسوب شده و به حساب سازمان آتش نشانی واریز شود.

این عضو شورای شهر می‌گوید که بر اساس گزارش‌های واصله علی‌رغم تاکید این مهم در مصوبات شورا و تبصره‌های بودجه مصوب سال‌های اخیر و به ویژه سال جاری از تاریخ ۱۲ مهرماه تاکنون با استناد به مصوبه ۱۶۴امین جلسه کارگروه سیستم جامع مالی به منظور شناسایی درآمدهای شهرداری تهران عوارض موصوف به عنوان درآمد مناطق شناسایی و به حساب خزانه واریز شده است و مبالغ وصولی به حساب سازمان آتش‌نشانی واریز نشده است.

عوارض ایمنی ساختمان‌ ها

بابایی می‌گوید که عملکرد شهرداری تهران در تعارض با مصوبه شورای شهر تهران است، گفت: به معاونت مالی شهرداری تهران تذکر می‌دهم که در خصوص تکمیل فرایند اعلام شده و واریز وجوه به حساب سازمان آتش‌نشانی اقدام کند.

مطلب پیشنهادی:  اقتصاد مسکن در سال جدید به کدام سمت می‌رود؟

بر اساس گفته وی، کلیه مبالغ وصولی که تاکنون به حساب سازمان واریز نشده وفق مصوبات شورا در اسرع وقت واریز به دلیل تأخیر در پرداخت‌های قراردادهای منعقده و اختلال در روند خدمت رسانی سازمان آتش‌نشانی جلوگیری شود.

در سه سال گذشته بیش از ۳۳ هزار ساختمان با طبقات، کاربری‌ها، قدمت‌های مختلف را پیرو دستور شورای شهر بازدید کرده‌ایم که بیش از ۳ هزار از این ساختمان‌ها نیاز به بازنگری قوری دارند، یعنی مسئولان آن‌ها باید در سریعترین زمان از این ساختمان‌ها رفع خطر کنند. همه این‌ها از سازمان آتش نشانی اخطار گرفتند که به کم خطر، میان خطر، پر خطر و بسیار پرخطر تقسیم شده اند.

گفتنی است که سخنگوی سازمان آتش نشانی اخیرا در اظهارنظری اعلام کرده است که بیش از ۳ هزار ساختمان ناایمن نیاز به بازنگری فوری دارند، مسئولان این ساختمان‌ها باید در سریعترین زمان از آن‌ها رفع خطر کنند.

مطالعه بیشتر: مطلب «قیمت نجومی اوراق؛ معضل خریداران مسکن» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…