چرا ساختمان‌های با عمر بالای ۴۰ سال تخریب نمی‌شوند؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در تهران ساختمان‌های بلندمرتبه با عمر بالای ۴۰ سال داریم و هیچگاه ندیدیم سازمان مدیریت بحران تاریخ انقضای این ساختمان‌ها را اعلام و درخواست تخریب کند.
ساختمان‌ های قدیمی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، حجت الاسلام محمد آقامیری در هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸، حدود ۱۱۰۵ زمین‎ لرزه به بزرگی ۵/۲ ریشتر داشتیم که تقریبا ۹۹ زمین لرزه در سال می‎شود.

او در ادامه عنوان کرد: اگر به عقب ‎تر باز گردیم، از سال ۷۴۳ میلادی تا ۲۰۱۸، ۱۵ زمین‎ لرزه به بزرگی ۶ ریشتر در شعاع ۱۵۰ کیلومتری تهران داشتیم و آخرین زمین ‎لرزه ۶ ریشتری در سال ۲۰۰۴ نزدیک تهران رخ داد و باید تقریبا در سال ۲۰۹۰ منتظر زمین لرزه ۶ ریشتری باشم.

آقامیری اضفه کرد: اما از سال ۷۴۳ میلادی تا ۲۰۱۸، ۸ زمین ‏لرزه به بزرگی ۵/۷ ریشتر به بالا داشتیم که اگر تقسیم کنیم، دوره بازگشت آن ۱۵۹ سال می‎شود و آخرین زمین لرزه ۵/۷ ریشتری در سال ۱۸۳۰ بوده به فاصله صد کیلومتری فیروزکوه و دماوند. از ۱۸۳۰ تا ۲۰۲۰ می‎شود ۱۹۰ سال که یعنی ۳۰ سال هم در وقت اضافه هستیم.

ساختمان‌ های قدیمی

زنگ خطر ساختمان‌ های قدیمی

سید محمد آقامیری خواستار تعیین تکلیف ساختمان های سن دار در تهران شد و گفت:در تهران ساختمان‎ های بلندمرتبه با سال ساخت بسیار بالا داریم و هیچگاه ندیدیم سازمان مدیریت بحران تاریخ انقضای این ساختمان‌ های قدیمی را اعلام کند. با توجه به اینکه استاندارد‌های زمین‎ لرزه از زمان تاسیس سازمان نظام مهندسی تا حالا پنج بار تغییر کرده است.

مطلب پیشنهادی:  بهترین مشاور املاک چه ویژگی هایی دارد؟

حجت الاسلام آقامیری ادامه داد: در حال حاضر در خیابان‎ های انقلاب و شریعتی ساختمان‎های بالای ۴۰ سال با چشم هم مشخص هستند و باید منتظر یک زمین لرزه بالا ۵/۷ ریشتر باشیم.

رضا کرمی محمدی مدیرکل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در پاسخ آقامیری گفت: بله کاملا درست می‎فرمایید و علاوه‎ بر این، ۵۰ درصد بیمارستان‎های ما بالای ۶۰ سال سن دارند و اعلام می‎کنم که این‎ها باید نوسازی شوند. اما مشکل اینجاست که برای این کار‌ها بودجه نیست.

مطالعه بیشتر: مطلب «عرضه خانه‌هایی با قیمت، متری 3 میلیون تومان» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …