اقتصاد مسکن در سال جدید به کدام سمت می‌رود؟

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک کارشناس حوزه مسکن عنوان کرد: انتظار می‌رود حوزه اقتصاد مسکن در سال جدید به یک رونق نسبی برسد، زیرا تقاضای انباشت‌شده در این حوزه در حالت انتظار قرار دارد.
اقتصاد مسکن در سال جدید

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت نیوز، منصور غیبی، کارشناس حوزه مسکن در خصوص چرایی دست نگه داشتن مردم برای خرید و فروش خانه توضیح داد: بخش عمده‌ای از این انتظار به نگاه مردم به مذاکرات وین برای انجام معاملات مربوط می‌شود. از همین رو، امیدوارم با مدیریت دولت و احیای برجام راهکار اصلی برای مواجهه با حجم بالای تقاضا در بازار به کار گرفته شود تا باعث سوداگری و افزایش کاذب قیمت در این حوزه نشود.

وام‌های ودیعه دلیلی برای افزایش قیمت اجاره

این کارشناس درمورد وام‌های ودیعه توضیح داد: وام ودیعه کمکی به مستاجر نمی‌کند، زیرا انتظار برخورداری مستاجرین از وام باعث افرایش قیمت اجاره مسکن می‌شود.

اقتصاد مسکن در سال جدید

او ادامه داد: با مراجعه به آمار بانک مرکزی و گزارش‌های مربوط به این حوزه از اقتصاد مسکن ارقام اجاره و رهن بالاتر از حد عادی است و یکی از دلایل آن می‌تواند وام‌هایی باشد که دولت تا ۴۰ هزار میلیارد تومان برای مستاجرین تصویب کرده است.

غیبی در این مورد بیان کرد: به‌نظر بنده اگر این مبالغ که مقدار کمی هم نیست در توسعه زیرساخت‌ها و تحویل به موقع آپارتمان‌ها در حوره اجاره‌داری هزینه می‌شد، خیلی بهتر از این بود که مستقیم به دست مستاجر داده شود.

مطلب پیشنهادی:  خانه دار شدن تنها 299 نفر از مددجویان بهزیستی زنجان

او در مورد پیش‌بینی خود از بازار گفت: بازار از حوزه رکود نسبی خارج می‌شود و در ماه‌های پیش رو بازاری متناسب با نیاز واقعی مصرف‌کننده در حوزه اقتصاد مسکن را داریم.

قیمت هر متر خانه در تهران ۳۴.۲ میلیون تومان

طبق اعلام بانک مرکزی، در فروردین ۱۴۰۱ متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران ۳۴ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲.۴ درصد کاهش و ۱۶.۹ درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، تعداد معاملات انجام شده در این ماه ۳.۴ هزار فقره بود که نسبت به ماه قبل ۴۹.۹ درصد کاهش و در مقایسه با ماه مشابه در سال قبل ۶۳.۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مطالعه بیشتر: مطلب «کریمخان، محله‌ای پرطرفدار در مرکز پایتخت» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…