پشت بام‌هایی که ۲ میلیارد تومان معامله می‌‌شوند

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عضو شورای شهر تهران با اشاره به تخلفات ساخت و ساز در محله گلابدره اشاره کرد و گفت که در این محله، پشت‌بام را برای ساخت و ساز دو میلیارد تومان می‌خرند.
ساخت و ساز روی پشت بام

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ساخت‌وسازهای غیرمجاز و آلونک‌هایی که گاهی یک‌شبه در آخرین طبقه یک ساختمان ناایمن سر برمی‌آورند، یکی از مشکلات و دردسرهایی است که گریبان اهالی گلابدره را گرفته است، تاکید کرد: از ۱۶۶ پلاک سنددار، ۳۳ پلاک مجوز ساخت و ساز دریافت کرده‌اند و ۱۳۰ پلاک فرسوده و ناپایدار نیز در محله وجود دارد.

امانی اضافه کرد: آنطور که اهالی می‌گفتند و شهردار منطقه نیز تایید کرد؛ براساس طرح تفصیلی گلابدره، محدوده سنگ دوقلو در پهنه R۲۱۲ قرار دارد که اجازه ساخت یک بنای سه طبقه با سطح اشغال ۴۰‌ درصد را به مالک می‌دهد. اما وجود املاک ریزدانه بسیار که گاهی مساحتشان به کمتر از ۴۰‌ مترمربع می‌رسد باعث رواج ساخت‌وساز غیرمجاز و ساخت طبقات اضافه بدون رعایت اصول ایمنی شده است.

حدود دو دهه پیش خبری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز نبود و بیشتر خانه‌های این محدوده یک یا دو طبقه بودند. اما در چند سال اخیر به دلیل افزایش جمعیت خانوارها و افزایش قیمت ملک، به تدریج ساخت‌وساز غیرمجاز هم گسترش پیدا کرد و افراد سودجو به جان محله افتادند.

وجود باندهای سودجوی ساخت و ساز در محله

وی با بیان اینکه این افراد تبدیل به یک باند و گروه خشن در محله شده‌اند، گفت: حتی به محض حضور بنده در گلابدره سعی در ایجاد رعب و وحشت با رفتارهای تهاجمی و دعواهای زرگری داشتند. این اقدام برای این است که اطمینان پیدا کنند کسی مانع ساخت و سازهای غیرقانونی‌شان نمی‌شود.

مطلب پیشنهادی:  300 میلیون تومان، حداکثر مالیات خانه‌های لوکس

امانی گفت: گروهی که حتی با حضور عوامل نیروی انتظامی نیز به سختی پراکنده شده و شرایط ناامنی را ایجاد کرده‌اند.

ساخت و ساز روی پشت بام

ورود غیرقانونی مصالح ساختمانی به محله با وجود گیت‌های کنترل!

این عضو شورا گفت: آنطور که اهالی می‌گویند؛ با وجود اینکه در ورودی محله گیت‌هایی برای کنترل ورود مصالح ساختمانی وجود دارد اما برآمدن ساختمان‌های ۱۰ طبقه در کوچه پس کوچه‌های باریک بدون داشتن ذره‌ای استحکام که با یک باد فرو میریزند نشان از آن دارد که نظارت آنچنانی بر ورودی محله صورت نگرفته و در کمال تعجب بین نیروهای ناظر و سودجویان هماهنگی و همراهی صورت می‌گیرد.

امانی اضافه کرد: «یا با من کنار می‌آیی با باید کنار بیایی» و «من می‌خواهم که بسازم و باید بسازم»؛ جملاتی است که اهالی محل در توصیف قدرت عجیب سودجویان ساخت و ساز در این محله می‌گویند.

مطالعه بیشتر: مطلب «زلزله طبقاتی با تورم بی سابقه ملک» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …