علاءالدین، ناایمن‌ترین ساختمان تهران!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حکم تخریب طبقه هفتم ساختمان علاءالدین 5 سال پیش اجرا شد ولی در دقیقه 90 فعالیت شورای پنجم، مالک این ساختمان رای کمیسیون ماده 38 را برای ساخت دو طبقه اضافه بنا گرفته و حالا مدیریت شهری جدید مخالف است و شورای شهری‌ها می‌گویند موضوع را از دادگاه پیگیری می کنند.
علاءالدین

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، ساختمان علاءالدین جزو ناایمن‌ترین ساختمان‌های تهران است که سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران روی این موضوع صحه می‌گذارد.

جلال ملکی در این باره گفت: ساختمان علاءالدین چند سال قبل جزو ناایمن‌ترین ساختمان‌های تهران بود، در حالی که قدمت آن زیاد نبوده است ولی طی سال‌های گذشته ایمنی این ساختمان فقط تا حدودی حاصل شده ولی هنوز تأئیدیه این ایمنی از سازمان آتش‌نشانی شهر تهران نگرفته شده است

ملکی خاطرنشان کرد: بسیاری از ساختمان‌‌های قدیمی در محدوده ساختمان علاءالدین علی‌رغم اینکه بسیار ناایمن هستند به مکاتبه‌ها و نامه‌های سازمان آتش‌نشانی پاسخ ندادند ولی در ساختمان علاءالدین اقداماتی انجام گرفته و امیدواریم همکاری نسبی صورت گرفته ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه اعطای مجوز برای ساخت در علاءالدین برعهده آتش‌نشانی تهران نیست گفت: قطعا اگر مجوزی برای ساخت و ساز در این ساختمان ارائه شود، حتماً باید پرونده آن به ما ارجاع شود که تا این لحظه چنین اتفاقی نیفتاده است.

تخریب ساختمان علاءالدین

عوامل اجرایی شهرداری تهران حدود ۵ سال پیش با ورود به ساختمان علاءالدین، معروف‌ترین مرکز خرید گوشی تلفن همراه پایتخت، حکم تخریب طبقه هفتم آن را اجرا کردند و ۹۹ باب مغازه که به صورت غیرمجاز در این طبقه احداث شده بود جمع آوری شد.

شهرداری منطقه ۱۱ تهران نیز گفته است: شهرداری بر اساس قانون نسبت به برچیدن این طبقه اضافی اقدام کرد و بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن نخاله از طبقه هفتم پاساژ علاءالدین با انجام محاسبات دقیق فنی و روش‌های اجرایی علمی، به خارج از ساختمان منتقل شد.

مطلب پیشنهادی:  کمبود فایل کوچک‌ متراژ در بازار اجاره غرب تهران

البته ساخت طبقات اضافی در این مجتمع موجب صدور حکم ماده ۱۰۰ مبنی بر قلع مستحدثات زاید در طبقه هفت و رفع خلاف از تغییر کاربری پارکینگ منفی سه و اعاده کاربری در سال ۹۳ شده بود و شورای اسلامی شهر تهران یک ماه برای اجرای حکم به شهرداری مهلت داد ولی با شکایت مالک به دیوان عدالت اداری، حکم تخریب تا صدور حکم نهایی به تعویق افتاد که با تایید رای صادره در دیوان، حکم تخریب طبقه اضافی سرانجام اجرایی شد.

ولی حالا پس از گذشت ۵ سال پاساژ علاءالدین که چند سال پیش یک طبقه اضافه بنایش توسط شهرداری تخریب شده بود، از دادگاه مجوز ۲ طبقه اضافه بنا گرفته و دوباره اخبار مربوط به این مجتمع تجاری بر سرزبان‌ها افتاده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …