دلیل گرانی مسکن از زبان وزیر راه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم فکر می‌کنند سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی موجب گرانی مسکن شد، در حالی که افزایش قیمت مسکن ربطی به ما نداشت.
افزایش قیمت مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، محمد اسلامی در این رابطه افزود: مهمترین کاری که در وزارت راه و شهرسازی انجام دادیم این بود که جَوی که در مسکن مهر ایجاد شده بود را از بین بردیم و جریان امیدی که به یاس تبدیل شده بود را به لطف الهی معکوس کردیم و خانه‌های مردم را تحویل دادیم.

وی افزود: افراد بسیاری بودند که در مسکن مهر ثبت‌نام کرده و پول را واریز کرده بودند، اما طرح‌هایشان شروع نشده بود و فشار روانی سختی به آن‌ها تحمیل می‌شد که در این مدت توانستیم طرح‌های آن‌ها را هم شروع کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر این کار انجام نمی‌شد، هزاران نفر در کشور گرفتار شده بودند. اما خدا را شاکریم که این اتفاق افتاد و پرونده مسکن مهر در حال بسته شدن است.

افزایش قیمت مسکن

وی با بیان اینکه امید به خانه‌دار شدن در میان قشر عظیمی از مردم کشور زنده شد، افزود: در بخش مسکن ملی هم ثبت‌نام‌های زیادی انجام شده که امیدواریم با مشارکت و واریز پول مردم طرح‌های مختلف فعال شود.

بازارهای موازی دلیل اصلی افزایش قیمت مسکن

اسلامی در خصوص اینکه چقدر قیمت‌ مسکن تحت تاثیر سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی است افزود: یکی از موضوعات مهم که تحلیل‌های نادرستی در مورد آن انجام شده، این است که گرانی مسکن ناشی از عرضه و تقاضاست، اما باید گفت گرانی مسکن در سال‌های اخیر ربطی به عرضه و تقاضا ندارد و ناشی از بازارهای موازی است. جو روانی ناشی از افزایش قیمت دلار و ارزهای دیگر موجب آزار مردم شده و به خاطر شرایط اقتصادی کشور و جنگ اقتصادی این جو روانی ادامه یافت و از بین نرفت.

مطلب پیشنهادی:  مجازات عدم پرداخت شارژ آپارتمان

وزیر راه و شهرسازی افزود: خیلی دوست داشتیم که همپای کارهای عمرانی که در کشور انجام گرفت این جو هم از بین برود که نرفت و خیلی برای ما و مردم آزار دهنده است؛ چرا که مردم هم این موضوع را از چشم ما می‌بینند و فکر می‌کنند سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی موجب این اتفاق شد درحالیکه افزایش قیمت مسکن ربطی به ما نداشت.

مطالعه بیشتر: مطلب «رکورد قیمت مسکن شکسته شد!» در سایت مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …