آخرین آمار از ثبت نامی‌های مسکن حمایتی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۸۴۳ هزار و ۹ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن موسوم به "ثمن" ثبت‌نام کرده‌اند.
طرح مسکن مهر

به گزارش «مجله ملکی دلتا»،ثبت‌نام طرح مذکور از ۲۸ مهرماه آغاز شده و تا ۲۸ آبان ۱۴۰۰ به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی احراز شرایط متقاضیان بر اساس ماده (۱) آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن به شرح زیر صورت خواهد پذیرفت:

سامانه نهضت ملی مسکن

  • متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از 84/۱/1 به بعد) بوده و از هیچ‌یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.
  • متقاضی متأهل و یا سرپرست خانوار.
  • زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن.
  • متقاضیان زن متأهل می توانند با ارائه تعهد نامه محضری از طرف همسر، مبنی بر پذیرش شرایط واگذای به همسر و به شرط تکمیل اطلاعات فرم ج به نام متقاضی و همسرشان با احراز سایر شرایط قانونی مندرج در شیوه نامه مزبور از مزایا و امکانات این برنامه برخوردار شوند.
  • دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر موردتقاضا.

سابقه سکونت برای مهاجرین از کلان شهرها به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش می یابد، برای کارمندان دولت که به استناد حکم دستگاه ذی ربط منتقل می شوند) به استثناء استان تهران ( این سابقه ملاک عمل نخواهد بود.

مطلب پیشنهادی:  چرا ساختمان‌های با عمر بالای ۴۰ سال تخریب نمی‌شوند؟

در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل ۵ سال در شهر جدید موردتقاضا و یا در شهر مادر ملاک است و یا سایر شهرهایی که به دلیل عدم وجود اراضی دولتی، امکان اجرای طرح وجود ندارد و متقاضیان به سایر شهرهای مجاور ازجمله شهرهای جدید معرفی می‌گردند.

از سوی دیگر متقاضی نباید از ابتدای سال 84 تاکنون، اقدام به دریافت تسهیلات ساخت یا خرید مسکن از سیستم بانکی کرده باشد.

لازم است متقاضی پس از ثبت نام جهت بارگذاری تصاویر مدارک یادشده به بخش «مشاهده و پیگیری درخواست» در سامانه طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس saman.mrud.ir مراجعه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…