طرح مسکن ملی برای چند نفر برنامه ریزی شده است؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرای طرح مسکن ملی را یکی از طرح های زیر بنایی برای تامین مسکن دانست و گفت: در پروژه اقدام ملی مسکن، افرادی که در سراسر کشور واریز وجه کردند و امکان برنامه‌ریزی برای آنها با واریز وجه وجود دارد ۳۶ هزار و ۵۰۲ نفر هستند.
تسهیلات

به گزارش «مجله ملکی دلتا» جواد حق شناس با اعلام جزییاتی از  وضعیت تأمین زمین و همچنین احداث واحدهای مسکن ملی  در شهرهای کوچک و شهرهای تحت مسئولیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ثبت‌نام مرحله سوم طرح ملی مسکن به تعداد پذیرفته‌شدگان افزوده است.

به گفته این مقام مسئول، در ماه‌های پایانی سال گذشته تعداد درخواست‌های فاقد زمین ۱۳ هزار واحد بود که با هماهنگی سازمان ملی زمین و مسکن این تعداد به ۱۰ هزار نفر رسید و با صدور اجازه ثبت‌نام و افزایش منابع مالی و پرداخت  برای مرحله سوم ، رقم پذیرفته‌شدگان واجد شرایط افزایش یافت.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مبلغ اولیه پرداخت‌های طرح اقدام ملی مسکن ۴۰ میلیون تومان است، گفت: در پروژه اقدام ملی مسکن افرادی که واریز وجه کردند و امکان برنامه‌ریزی برای آنها با واریز وجه وجود دارد ۳۶ هزار و ۵۰۲ نفر هستند. از این تعداد، افرادی که تاکنون مشکلات آنها رفع شده و تامین زمین برای آنها انجام شده ۲۹ هزار و ۱۷۹ نفر هستند. برای باقیمانده نیز در حال رایزنی با سازمان  ملی زمین و مسکن هستیم تا بتوانند زمین را تخصیص دهند.

حق‌شناس ادامه داد: غیر از ۲۹ هزار و ۱۷۹ واحد، ۵ هزار و ۳۸۷ واحد نیز در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت با راه و شهرسازی توافق شده است  که مجموعا بنیاد مسکن حدود ۳۵ هزار واحد مسکن ملی را در شهرهای زیر و بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در حال برنامه ریزی برای ساخت است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: از این تعداد  نزدیک به ۱۰ هزار واحد کار عملیات اجرایی توسط بنیاد مسکن آغاز شده است. نزدیک به ۶هزار واحد نیز در حال دریافت پروانه است؛ علاوه بر آن، حدود ۱۱ هزار واحدی که برای متقاضیان انفرادی و یا گروهی قرعه کشی انجام شده نیز در حال گرفتن پروانه است که کار اجرایی آنها در سال جاری آغاز خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:  بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان افتتاح شد 

حق‌شناس گفت: تعدادی از واحدهایی که توسط بنیاد مسکن آغاز شده است در سال جاری افتتاح و به متقاضیان تحویل می‌شود.

حق شناس  با یادآوری اینکه برنامه دولت برای طرح اقدام ملی مسکن تحت‌مسئولیت بنیاد مسکن ۱۳۸ هزار واحد است، گفت: ۱۳۸ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن جزو برنامه‌ای است که دولت برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن برعهده بنیاد مسکن نهاده است. آنچه که می‌تواند مستعد شروع شدن باشد، این است که  متقاضی ۴۰ میلیون تومان وجه اولیه را واریز کرده باشد. همچنین، زمین موردنیاز اجرای طرح برای افراد تأمین شده باشد.

حق‌شناس همچنین گفت: بنیاد مسکن علاوه بر برنامه احداث ۱۳۸ هزار واحد مسکن ملی که هم‌اکنون نزدیک به ۳۵ هزار واحد آن تعیین تکلیف شده است، احداث واحدهای مسکونی شهری را با بهره مندی از ظرفیت مالی حساب ۱۰۰ امام (ره) در برنامه دارد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  اضافه کرد : بنیاد مسکن در ساخت مسکن شهری که برنامه هرساله است در سال گذشته احداث ۱۷ هزار واحد مسکن شهری را انجام داد.

وی تصریح کرد: در احداث ۱۷ هزار مسکن شهری در سراسر کشور، بنیاد با متقاضیان وارد تعامل شده و بخشی از کار انجام شده است این واحدها تکمیل و تحویل متقاضیان می شود.

حق‌شناس توضیح داد: احداث این بخش از واحدهای مسکونی شهری با بهره‌مندی از ظرفیت مالی حساب ۱۰۰ امام (ره)، آورده متقاضیان و سایر شرکا تامین مالی شده و احداث می‌شود.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …