هزینه ساخت مسکن ملی گران شد؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: هزینه ساخت مسکن ملی بر اساس فهرست بهای تعیین شده در سال ۹۹ است و هیچ قراردادی که خارج از فهرست بهای ابلاغ شده باشد، تاکنون امضا نشده است.
خرید مسکن در جنوب تهران

به گزارش «دلتا مگ» محمود محمودزاده درباره هزینه ساخت مسکن ملی و قیمت نهایی آن که اکنون در برخی استان‌ها تا متری ۴ میلیون تومان افزایش داشته است، افزود: در ابتدا تعیین قیمت پروژه‌های مسکن ملی را به عهده استان‌ها گذاشتیم و بعد با قیمت های متفاوتی مواجه شدیم که در استان‌های مختلف تصمیم‌گیری شد.

وی ادامه داد: البته تاکید می‌کنم درباره قیمت‌های جدید فقط تصمیم‌گیری شد و هیچ وقت اجرایی نشده است. با این حال به این جمع بندی رسیدیم که ساخت مسکن ملی با یک مبلغ مشخص تعیین شود و با یک عدالت نسبی بتوانیم ساخت پروژه ها را پیش ببریم.

محمودزاده ادامه داد: از ابتدای پروژه مسکن ملی هم اعلام کردیم که بر اساس قیمت تمام شده است و آن، یک دلیل دارد؛ در تمام طرح های حمایتی دولت از بعد انقلاب، دولت فقط زمین، تسهیلات و خدمات فنی را ارائه می‌کند و پول ساخت توسط مردم از طریق تسهیلات دولتی و یا آورده آنها تامین می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  رکورد تورم اجاره‌بها شکسته شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت ساخت مسکن ملی بر اساس فهرست بهای تعیین شده است که نوسانات بازار را هم با توجه به امکان تعدیل، پوشش می دهد.

وی گفت: ما بر اساس شاخص‌های تعدیل در سه ماهه دوم سال ۹۹ این فهرست بها را ابلاغ کردیم و این فهرست بها اکنون در قراردادهای ساخت مسکن ملی، شاخص اصلی است و قیمت‌هایی که خارج از فهرست بها اعلام شود واقعیت نداشته و قراردادی منعقد نشده است.

بر اساس اعلام وزارت راه ساخت مسکن ملی در هر متر مربع زیر سه میلیون تومان تعیین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …