جزئیات آخرین وضعیت ساخت مسکن ملی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: در طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در شهرهای مختلف برنامه‌ریزی شده که تاکنون اراضی بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی تأمین شده است.
جمعیت

به گزارش دلتا مگ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی به نحوی چگونگی اقساط خرید آپارتمان در طرح نهضت مسکن ملی اشاره کرد و گفت: دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی تسهیلات مسکن ملی، حداکثر ۲۰ سال و حداکثر سه سال مشارکت مدنی تعیین می‌شود، با توجه به طولانی شدن دوران بازپرداخت و افزایش سود متعلقه در صورت درخواست متقاضی تقسیط این تسهیلات در دوره‌های زمانی کوتاه‌تر (۸، ۱۰، ۱۲، ۱۵ ساله) امکان‌پذیر است.

او می‌گوید: پرداخت اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن بعد از ساخت مسکن شروع می‌شود و به‌طور معمول زمان پرداخت این اقساط حدود دو تا سه سال بعد از دریافت تسهیلات است.

گفتنی است، دولت عملیات اجرایی ۸۸۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن را آغاز کرده، همچنین حدود ۳۲۰ هزار واحد نیز وارد عملیات اجرایی شده‌اند که مجموع آن‌ها بالای یک میلیون واحد در سطح کشور است.

چندی پیش هم قاسمی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که طبق هدف‌گذاری‌های انجام گرفته در طرح نهضت ملی مسکن باید ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید احداث شود.

ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی

وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: در شهرهای جدید با استفاده از زمین‌های تخصیص یافته به ساخت مسکن در نهضت ملی مسکن، علاوه بر ساخت مسکن از طریق تبدیل زمین‌ها باید خلق درآمد شده و درآمدهای حاصل در برای پیشبرد نهضت ملی مسکن صرف شود.

مطلب پیشنهادی:  3 میلیارد تومان قیمت خرید آپارتمان 35 متری در پاسداران

دولت اعلام کرده برای ساخت این ۴ میلیون واحد مسکونی ۴۰ شهر جدید هم قرار است ساخته شود. با وجود آنکه ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن به اتمام رسیده، اما از ابتدای اردیبهشت ویرایش اطلاعات متقاضیان فراهم شده و در این بازه زمانی ثبت نام کنندگان می‌توانند اطلاعات خود ویرایش کنند.

در پایان لازم به ذکر است؛ در مدت‌زمان ۶ ماه ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن، حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد حدود ۲ میلیون نفر تأیید شدند و از ابتدای فرودین به مرور پیامک برای واریز آورده به متقاضیان ارسال شده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «یوسف آباد محله‌ای خوشنام در بین پایتخت‌نشینان» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…