وزیر راه: قرار نیست سالی یک میلیون مسکن بسازیم!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی گفت: وعده ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم به این معنی نیست که در هر سال یک میلیون واحد ساخته خواهد شد. چرا که همه می‌دانیم ساخت مسکن حدود یک سال و نیم زمان می‌برد.
ساخت چهار میلیون واحد مسکونی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره چگونگی و جزئیات ساخت چهار میلیون واحد مسکن در دولت سیزدهم گفت: درباره مسکن به دلیل قانون جهش تولید و خواست دولت مقرر شده تا چهار سال آینده چهار میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود و در این راستا اخیرا قانون خوبی در مجلس طی ماه گذشته ابلاغ شد که می‌تواند کمک بزرگی به مردم برای صاحبخانه شدن کند.

قاسمی ادامه داد: البته وعده ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم به این معنی نیست که در هر سال یک میلیون واحد ساخته خواهد شد. چرا که همه می دانیم ساخت مسکن حدود یک سال و نیم زمان می برد. بنابراین از ابتدا این مسئله را اعلام کردیم که در وهله نخست باید تا حدود دو میلیون واحد مسکونی شروع کنیم و هم اکنون عملیات اجرایی آن نیز در شرف آغاز شدن است.

ساخت چهار میلیون واحد مسکونی

وی اضافه کرد: همچنین بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده از سازمان ملی زمین و مسکن بیش از ۸۰۰ شهر در کشور مورد بررسی قرار گرفته و زمین‌ها شناسایی شدند که در واقع برای ساخت دو میلیون مسکن کفایت می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  ممنوعیت فروش اراضی روستایی به غیر روستایی‌ها

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: همچنین از اقداماتی که در این زمینه در دستور کار قرار داده‌ایم ایجاد بانک زمین در وزارت راه و شهرسازی است که یک ماه پیش اعلام کردیم تا سه ماه آینده این بانک ایجاد می‌شود و تا پایان مهلت اعلام شده این اتفاق خواهد افتاد.

مطالعه بیشتر: مطلب «کوچ مردم به جنوب تهران برای خرید واحدهای کوچک متراژ» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…