وزیر راه: زمین ساخت 4 میلیون مسکن تامین می‌شود

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همواره از تامین زمین به عنوان اصلی‌ترین چالش «طرح جهش تولید مسکن» نام برده شده، این در حالی است که اخیرا وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که زمین ساخت 4 میلیون مسکن در آینده نزدیک تامین خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نقش مسکن را در سبد خانوار بسیار تعیین کننده دانست و گفت: حدود ۹ میلیون جوان ازدواج نکرده‌اند، فرض بر این است که حداقل ۵۰ درصد از این جوانان به علت شرایط اقتصادی موفق به ازدواج نشده‌اند. همچنین تعداد بسیاری زیادی از مردم اجاره نشین هستند.

وی تاکید کرد که مطلب فوق نشان می‌دهد که نیاز واقعی مسکن در کشور بیش از 4 میلیون واحد مسکونی است.

قاسمی با اشاره به ثبت نام بیش از ۳ میلیون نفر در نهضت ملی مسکن گفت: نیاز به مسکن یک واقعیت است و نهضت ملی مسکن یک کار بزرگ و اما شدنی است. ما تجربه مسکن مهر را داریم که کار بسیار بزرگی بود که اشکالات کوچکی نیز داشت. باید از آن اشکالات تجربه بگیریم و آن‌ها را در طرح نهضت ملی مسکن برطرف کنیم.

ساخت مسکن مجردها

وزیر راه و شهرسازی به تاسیس صندوق ملی مسکن اشاره کرد و خبر داد از سال آینده به این صندوق منابع خوبی تزریق خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که امروز در قالب طرح «اقدام ملی مسکن» حدود ۵۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح در حال احداث است و طبق گفته‌های سازمان بازرسی کل کشور، حدود ۱۵ درصد نیز پیشرفت داشته است.

مطلب پیشنهادی:  نفوذ فایل فیک به استارت‌آپ‌های مسکن

قاسمی با ارائه آماری در خصوص ساخت مسکن در بخش های مختلف گفت: اکنون حدود ۳۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید و در ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور آماده ساخت است.

او ادامه داد: امروز ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است و یک میلیون زمین نیز آماده شده است و این به غیر از بخش روستایی است. در روستاها نیز ۱۶۰ هزار نفر با کد ملی به بنیاد ملی مسکن معرفی شده‌اند که کار ساخت واحدهای مسکونی برای این تعداد نیز در حال انجام است.

مطالعه بیشتر: مطلب «تورم بازار مسکن در شمال تهران نزدیک به صفر است» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …