ممنوعیت فروش اراضی روستایی به غیر روستایی‌ها

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عضو مجمع نمایندگان گیلان اعلام کرد که مجلس مانع فروش اراضی روستایی به غیر روستایی‌ها خواهد شد.
فروش اراضی روستایی

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت نیوز، محمدرضا احمدی عضو مجمع نمایندگان گیلان می‌گوید: همواره یکی از دغدغه‌های مردم در شهرستان‌های گیلان مسئله طرح هادی و بنیاد مسکن است، لذا باید مسئولان متولی در بین مردم حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه معضل تغییر کاربری در گیلان به یک معضل بزرگ مبدل شده است، خاطرنشان کرد: برخی از سرمایه‌گذاران چندین هکتار اراضی را گرفته و با محصور کردن آن امتیاز آب، برق گاز را دریافت می‌کنند ولی با ساخت یک منزل توسط یک کشاورز برای ساخت مسکن در اراضی روستایی خود مخالفت می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به حل مشکلات مسکن در گیلان بیان کرد: باید برای ساخت منزل مسکونی توسط کشاورز در اراضی روستایی خود مجوزهای لازم داده شود، زیرا در این صورت از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری می‌شود.

فروش اراضی روستایی

احمدی از برنامه مجلس شورای اسلامی در خصوص جلوگیری از فروش اراضی روستایی به غیر روستایی خبر داد و افزود: متأسفانه در سالیان گذشته فروش اراضی به غیر روستائیان با معضل مواجه شده است لذا در تلاشیم با تصویب طرحی در مجلس از فروش اراضی روستایی به غیر روستائیان جلوگیری شود‌.

مطلب پیشنهادی:  ظفر، محله‌ای لوکس در منطقه 3 تهران

وی با انتقاد از برداشت بی‌رویه از رودخانه‌های گیلان تصریح کرد: حریم رودخانه باید حفظ و از برداشت بی‌رویه در آن جلوگیری شود ولی در چند وقت اخیر به دلیل ضعف مدیریتی برداشت بی رویه از رودخانه منجر به از بین رفتن حریم شده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «هر آنچه باید درباره خرید خانه در تهران بدانید» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …