توقف ساخت مسکن مهر، یک میلیون نفر را بیکار کرد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مشاور وزیر اسبق راه و شهرسازی گفت: اگر ما سالی ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر می‌ساختیم و پروژه را در شرایط تحریم ادامه می‌دادیم، امروزه یک میلیون شغل داشتیم.
جهش مسکن ملی در اصفهان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، هادی عباسی، مشاور وزیر اسبق راه و شهرسازی، عنوان کرد: مسکن مهر ۱ میلیون ۷۰۰ هزار واحد روستایی و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد شهری را در بر می‌گرفت و اگر با همان دست فرمان کار ادامه پیدا می‌کرد، این پروژه یک سال بعد به اتمام می‌رسید.

عامل تاخیر در تحویل مسکن مهر

وی با اشاره به دلایل تاخیر ۸ ساله در روند اتمام این پروژه افزود: با تغییر دولت تیم اجرایی مسکن مهر که ۸ نفر بودند و کار ستادی مسکن مهر را انجام می‌دادند، همه از کار کنار گذاشته‌ شدند.

این کارشناس مسکن با بیان اینکه بی‌مهری نسبت به این پروژه باعث شد که کار طولانی شود، تاکید کرد: علاوه بر تخریب روانی، کم‌کاری‌ها در تکمیل پروژه مسکن مهر قابل توجه است.

مسکن مهر

توقف مسکن مهر ۱ میلیون نفر را بیکار کرد

این کارشناس مسکن در تشریح اینکه توقف پروژه مسکن مهر یک میلیون نفر را بیکار کرد، گفت: لازم نبود حتی منابع جدیدی هم به این پروژه تخصیص پیدا کند، تنها کافی بود ما اقساط بازگشتی مسکن مهر را دوباره در داخل همین پروژه به گردش در می‌آوردیم.

مشاور وزیر اسبق راه و شهرسازی، با اشاره به این مسئله که تا الان مردم برخلاف کسانی که تسهیلات کلان می‌گیرند بسیار خوش حساب هستند و از ۵۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی، مردم حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان را به بانک مسکن پرداخت کرده‌اند، گفت: از این ۳۵ هزار میلیارد تومانی که به بانک مسکن پرداخت شده است، عددی که به پروژه وارد شده ۷ هزار میلیارد تومان است. یعنی ۲۸ هزار میلیارد تومان در جاهایی غیر از ساخت مسکن هزینه شده است.

مطلب پیشنهادی:  کاهش تورم سالیانه در بازار مسکن

نقدینگی رشد کرد، اما مسکن ساخته نشد!

وی با اشاره به اینکه در دولت‌های قبل نقدینگی و ارز هم رشد داشتند اما ما اشتغال مسکن مهر را از دست دادیم، گفت: در حال حاضر با گذشت ۸ سال از عمر دولت، همچنان ۲۴۰ هزار واحد مسکونی تکمیل نشده است. این در حالی است که این پروژه در مجموع با پیشرفت ۸۰ درصدی به دولت روحانی سپرده شد.

مطالعه بیشتر: مطلب «بانک‌ها به گرانی مسکن دامن زدند» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …