اولین قسمت از برنامه «دلتا تاک» منتشر شد

0
5
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اولین برنامه «دلتا تاک» با محوریت بررسی مسائل روز بازار مسکن برگزار شد که در اولین قسمت میزبان دکتر امین نائینی مدیر توسعه کسب و کار هلدینگ دلتا بودیم.
بازار مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، امین نائینی در ابتدای این برنامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اثرات مثبت و منفی ساخت یک میلیون مسکن در سال، که دولت وعده ساخت آن را داده است، گفت: یکی از مهم‌ترین اصولی که در سال‌های اخیر در بازار مسکن نادیده گرفته شده است، بحث “عرضه و تقاضا” است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه ما در پروژه‌های گذشته در حوزه مسکن، پارامترهایی را نادیده گرفتیم. در سال‌های گذشته عرضه‌هایی در حوزه مسکن انجام شد که غیراصولی بود و در راستای تقاضای بازار مسکن نبود که همین امر منجر به رکود بازار مسکن شد.

مدیر توسعه کسب و کار هلدینگ دلتا در این گفتگو به گرانی مصالح ساخت و ساز و در راستای آن افزایش قیمت تمام شده ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: یکی از چالش‌های این حوزه به موضوع خام فروشی برمی‌گردد؛ ما در اغلب موارد، مواد را به صورت خام از کشور خارج می‌کنیم و بعد همان را به صورت فرآوری شده به کشور وارد می‌کنیم.

بازار مسکن

نائینی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: برای مثال ما در فرآیند تولید سیمان مجبوریم از موادی استفاده کنیم که وارداتی هستند، اما اگر بتوانیم با یک برنامه دقیق یک تا دو ساله، اقدام به تولید برخی از متریال‌های وارداتی کنیم، قطعا شاهد کاهش قیمت مصالح ساختمانی خواهیم بود.

مطلب پیشنهادی:  ساخت مسکن استیجاری برای شهروندان

ساخت یک میلیون مسکن امکان پذیر است

او در پایان سخنان خود در خصوص اینکه آیا ساخت یک میلیون مسکن در سال امری محقق شدنی است یا خیر، توضیح داد: بنده برخلاف دوستانی که می‌گویند این امر محقق شدنی نیست، معتقدم وعده دولت امکان تحقق دارد، اما مستلزم برنامه ریزی دقیق و ایجاد زیرساخت‌های لازم و درس گرفتن از تجربه گذشته است.

گفتنی است، برنامه «دلتا تاک» هر پنجشنبه راس ساعت 9 شب در اینستاگرام دلتا به نشانی (delta_melk) منتشر خواهد شد.

مطالعه بیشتر: مطلب «2 راهکار برای حل مشکل مسکن» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن

وام ودیعه مسکن وامی است که برای رفاه مستاجران و تامین تمام یا بخشی از هزینه رهن منزل مسکون…