ساخت و ساز در ایران سنتی است

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه ساخت و ساز در ایران سنتی است، عنوان کرد: صنعتی سازی مسکن در کشور کمتر از ۱۰ درصد است.
ساخت و ساز در ایران

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، محمد شکرچی زاده با تاکید بر اینکه بخش زیادی از ساخت و ساز به صورت انفرادی ساخته می‌شود، عنوان کرد:  در ساخت و سازهای انفرادی، که با سرمایه‌های اندک انجام می شود، بهتر است از مزایای صنعتی سازی استفاده شود.

وی در ادامه عنوان کرد: انبوه سازی به شکل اجتناب‌ناپذیری با موضوع صنعتی سازی پیوسته شده است، از همین رو باید برای بهره برداری مناسب از منابع باید به تقویت عنصر صنعتی سازی در کشور بپردازیم و زمینه‌های صنعتی سازی را بهبود بخشیم.

ساخت و ساز در ایران

شکرچی زاده با بیان این مطلب که انبوه سازی بستر مناسب‌تری برای صنعتی سازی فراهم می‌کند، اما متضمن صنعتی سازی نیست، گفت: لزوما صنعتی سازی سبک‌سازی نیست. ممکن است که هزینه‌های سبک‌سازی به اندازه‌ای باشد که ضرورتی وجود نداشته باشد و اگر ساختمانی یک یا دو طبقه باشد سبک‌سازی ضرورتی پیدا نمی کند.

تنها 10 درصد ساخت و ساز در ایران صنعتی است

وی با تاکید بر این‌که باید بهره‌وری از صنعت ساختمان با سهم 40 درصدی از اقتصاد را افزایش دهیم، اظهار کرد: ساخت و ساز متداول ما سنتی بوده و  صنعتی سازی به طور کلی شاید کمتر از 10 درصد است، بنابراین باید سمت صنعتی سازی پیش برویم.

مطلب پیشنهادی:  روند نزولی نرخ اوراق در سال 1401

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در پایان تاکید کرد که مسکن مهر یا جهش تولید مسکن فرصت‌هایی استثنائی هستند که اگر هر میزان از آن محقق شود، می‌تواند زمینه صنعتی سازی را به صورت پایدار در کشور فراهم کند.

مطالعه بیشتر: مطلب «تورم سالانه اجاره بها، رکورد ۳۸ ساله را خواهد شکست» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …