وقتی آینده بازار مسکن به مذاکرات برجام گِره می‌خورد

6
14
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ششمین برنامه «دلتا تاک» با موضوع (آینده بازار مسکن در نیمه دوم سال) با حضور آرین امینی مدیرمعاملات هلدینگ دلتا منتشر شد.
مدیر معاملات هدلینگ دلتا

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، آرین امینی مدیر معاملات هلدینگ دلتا در ابتدای این گفتگو با بیان اینکه پارامترهای مهمی در تورم مسکن تاثیر دارد، عنوان کرد: ما اگر یک نگاه اجمالی به وضعیت مسکن در نیمه اول سال بیندازیم، نقشه راه بازار مسکن در نیمه دوم سال تا حدودی مشخص خواهد بود. فروردین ماه به دلیل وضعیت نامناسب کرونا و تعطیلات کاملا از دست دادیم.

وی در ادامه افزود: از اردیبهشت تا خردادماه به واسطه زمزمه های مذاکرات برجام یک مقدار تب و تاب در بازار مسکن داشت به وجود می‌آمد که به واسطه انتخابات ریاست جمهوری تا حدودی این پیک تا شهریورماه ادامه پیدا کرد.

مدیر معاملات هلدینگ دلتا، اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت کاملا مستقر شده است، اما در نهایت آن چیزی که ما از آینده بازار مسکن در نیمه دوم سال می بینیم تحت تاثیر آینده مذاکرات برجامی و وعده‌های دولت بابت ساخت مسکن انبوه است.

مدیر معاملات هدلینگ دلتا

امینی با بیان اینکه ما در بازار مسکن یک حباب 7 تا 20 درصدی داریم، بیان کرد: این حباب به واسطه مذاکرات برجام می‌تواند کمتر شود، اما این به معنای کاهش قیمت مسکن نیست چرا که کماکان مصالح ساختمانی به جز سیمان کاهش پیدا نکرده است.

مطلب پیشنهادی:  قیمت 2 متر خانه در تهران از حقوق یک‌سال کارگر فراتر رفت

وی معتقد است که در یکی دو سال آینده احتمال اتفاق چشمگیری در بازار مسکن وجود نخواهد داشت و در این رابطه افزود: اگر مذاکرات به نتیجه نرسد و بازارهای موازی (بورس، ارز دیجیتال، دلار، سکه، خودرو) تحت تاثیر این موضوع رشد کند در نهایت منجر به این رکود خواهد شد.

امینی با اعلام اینکه در نهایت با رخ دادن هر کدام از موارد افزایش قیمت خواهیم داشت، بیان کرد: طبیعتا با کاهش قیمت، تقاضا بیشتر خواهد شد و مشتریان بیشتری وارد بازار خواهند شد؛ اما با توجه به اقتصاد بیماری که ما داریم این موضوع رخ نخواهد داد چرا که مصرف کننده واقعی همواره به دنبال ریزش بیشتر قیمت است و به همین دلیل با کاهش قیمت بازار به رکود می رود اما با افزایش قیمت این اتفاق کاملا برعکس است.

مطالعه بیشتر: برای مشاهده ویدیو کامل این گفتگو در اینجا کلیک کنید.

6 دیدگاه

  1. رحیمی

    11 آبان 1400 در 0:20 ق.ظ

    ضمن تائید فرمایشات جناب آقای امینی
    تشکر ویژه از نشریه ملکی دلتا

    پاسخ

    • اکرم فیض آبادی

      17 آذر 1400 در 4:14 ب.ظ

      ممنون از شما

      پاسخ

  2. امیر کولیوند

    11 آبان 1400 در 0:38 ق.ظ

    تشکر از آقای امینی بابت توضیحات زیباشون

    پاسخ

    • اکرم فیض آبادی

      17 آذر 1400 در 4:12 ب.ظ

      سپاس از شما

      پاسخ

  3. محمد مظفری

    11 آبان 1400 در 0:40 ق.ظ

    با سلام و درود
    تحلیل دقیق و منطقی بود و واقعیت های بازار ملک و آپارتمان و بازارهای موازی که در سالهای اخیر با بازار های جدید دیجیتال همراه شده بررسی شده و بنظر بنده وعده های دولت و وزرا تاثیر چندانی حداقل در کوتاه مدت در بازار مسکن نخواهد داشت.با تشکر

    پاسخ

    • اکرم فیض آبادی

      17 آذر 1400 در 4:12 ب.ظ

      سپاس

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…