کاربرد انواع کوسن مبل و نحوه چیدمان آن‌ها

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای تغییر دکوراسیون چشم‌نواز نیازی به صرف هزینه زیاد برای تعویض مبل‌ها نیست، با انتخاب چند کوسن می‌توانید بیشتر تغییر دکوراسیون را به وجود آورید.
انواع کوسن مبل

کوسن‌ها جزو اکسسوری‌های مهم در چیدمان منزل است که زیبایی مبل را دو چندان می‌کند؛ انتخاب کوسن باید به گونه‌ای باشد که با سبک مبلمان هماهنگی داشته باشد. برای مثال اگر مبلمان شما ساده و کلاسیک است، کوسن‌های با طرح‌ها و الگوهای کلاسیک می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید علاقه دارید چیدذمان خانه را زود به زود تغییر دهید، نیازی نیست که حتما هزینه زیادی بپردازید؛ چرا که با تعویض کوسن و یا رومیزی به راحتی می‌توانید تغییری بزرگ در دکوراسیون خانه به وجود آورید، در صورتی که علاقه‌مند هستید با کاربرد انواع کوسن مبل آشنا شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

انواع کوسن مبل جدید

امروزه کوسن‌ها در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی در بازار موجود است که هر کدام از آن‌های برای یک مدل مبل مناسب است؛ بنابراین برای داشتن چیدمان اصولی، لازم است با کاربرد آن‌‌ها آشنا شوید.

کوسن با لبه‌های تیز

کوسن‌های لبه‌ تیز معمولاً برای ایجاد جلوه‌ای مدرن و هنری در دکوراسیون استفاده می‌شوند. این مدل کوسن‌ها به فضا حس زیبایی و اصالت می‌بخشند و می‌توانند به شکل‌دهی و تنظیم فضا کمک کنند. برای جلوه بیشتر می‌توانید از کوسن‌های با لبه‌های تیز در میان کوسن‌هایی با لبه‌های گرد و نرم استفاده کنید تا تنوع و تعادل ظاهری در دکوراسیون حفظ شود.

انواع کوسن مبل

کوسن‌های سوسیسی

کوسن‌های سوسیسی معمولاً برای ایجاد تمرکز و جذابیت در دکوراسیون استفاده می‌شوند. آن‌ها می‌توانند به عنوان نقطه تمرکز در فضا عمل کرده و توجه را به خود جلب کنند. از این کوسن‌ها می‌توانید در اتاق نشیمن، سالن، اتاق خواب یا حتی در اتاق کودک خود استفاده کنید. البته، در انتخاب کوسن‌های سوسیسی، به هماهنگی آن با رنگ‌ه و سبک دیگر عناصر دکوراسیون دقت کنید تا تناسب و تعادل در دکوراسیون حفظ شود.

کوسن های گرد

یکی دیگر از انواع کوسن مبل، مدل گرد آن است؛ این نوع کوسن‌ها به دلیل شکل منحصر به فرد و جذابی که دارند در دکوراسیون داخلی بسیار محبوب هستند. از این مدل کوسن مبل فانتزی می‌توان در اتاق نشیمن، اتاق خواب و حتی فضاهای بیرونی استفاده کرد. برای زیبایی بیشتر مبلمان خود می‌توانید کوسن‌های گرد را با مدل‌های دیگر ترکیب کنید.

انواع کوسن مبل

انواع کوسن مبل لبه پارچه‌ای

یکی دیگر از انواع کوسن مبل، مدل لبه پارچه‌ای است؛ این مدل کوسن‌ها همان طور که از نامشان پیدا است، از پارچه کوسن برای لبه‌ها استفاده شده است که ظاهری زیبا و منحصر به فرد به خانه شما می‌بخشد. در این نوع کوسن‌ها، لبه‌های پارچه باز می‌شوند و به داخل کوسن برگشته می‌شوند. بیشتر افراد از این مدل برای کوسن مبل راحتی استفاده می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  جمع کردن مو از روی فرش و موکت با 4 وسیله در دسترس

کوسن‌های منگوله دار

کوسن‌های منگوله دار یک نوع خاص از انواع کوسن‌ مبل است که در اطراف آن منگوله‌هایی قرار دارد؛ این منگوله‌ها معمولاً بافته شده و یا روی پارچه کوسن دوخته می‌شوند و به کوسن ظاهری متفاوت و جذاب می‌بخشند. مهم‌ترین نکته در استفاده از این کوسن‌ها این است که نمی‌توان از آن‌ها برذای هر مبلمان و هر سبک چیدمان منزل استفاده کرد. به عنوان مثال، در اتاق‌های با استایل کلاسیک و یا بومی می‌توان از کوسن‌های منگوله دار استفاده کرد تا جلوه‌ای کلاسیک و سنتی را به اتاق ببخشد. اما در فضاهای مدرن و ساده‌تر، استفاده از کوسن‌های منگوله دار ممکن است با سبک کلی اتاق در تضاد باشد.

انواع کوسن مبل

کوسن مبل پولکی

کوسن‌های مبل پولکی، از انواع کوسن مبلمان است که برای مبل‌هایی با سبک مدرن بسیار مناسب است؛ الستفاده از این کوسن‌ها می‌تواند به دکوراسیون داخلی اتاق یا مبلمان شما شادابی ببخشد. نکته مهمی که باید هنگام خرید این مدل کوسن‌هابه آن توجه داشت، هماهنگ بودن المان‌هایی چون رنگ دیوارها، مبلمان و سبک کلی اتاق با پارچه و پولک‌های کوسن است.

کوسن‌های تخت

این کوسن ها برای تزیین تخت‌ها و کاناپه‌ها استفاده می‌شود و عرض آن‌ها نسبت به دیگر کوسن‌ها کمتر است. این کوسن‌ها دارای پرزهایی هستند که به شکل یک شبکه از الیاف نرم و پرزی تشکیل شده‌اند. این پرزها از جنس موادی مانند الیاف پلی استر، نایلون، کتان و یا پنبه ساخته می‌شوند که سطح نرم و فشرده‌ای رابه وجود می‌آورند.

پیشنهاد مطالعه: 6 رنگ مناسب اتاق خواب که شما را جادو می‌کند

تعداد کلمات مطلب: 668

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بدون هزینه دکوراسیون منزل را تغییر دهید

امروزه بسیاری از افراد برای تغییر روحیات خود و اعضای خانواده دوست دارند که دکوراسیون خانه …