3 ایده ارزان برای تزیین یک سفره افطار مجلسی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید یک سفره افطار بسیار زیبا و متفاوت داشته باشید، نیازی نیست که خیلی هزینه کنید با چند ترفند ساده می‌توانید چیدمان سفره را خاص نشان دهید.
سفره افطار

یکی از جذابیت‌های ماه رمضان، پهن کردن یک سفره افطار لاکچری است؛ معمولا برای چیدمان سفره از آش، نان و پنیر، خرما، زولبیا بامیه، شله زرد، حلیم و یا هر خوراکی دلخواه دیگر استفاده می‌کنند؛ اگر مهمان دارید و می‌خواهید یک سفره زیبا تزیین کنید، در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا چند ایده ساده و زیبا برای تزیین سفره افطار را به شما آموزش دهیم.

تزیین سفره افطار برای مهمان

قبل از آنکه به تزیین خوراکی‌های سفره بپردازیم،برای داشتن یک سفره افطار مجلسی در ابتدا لازم است که سبک چیدمان خود را مشخص کنید؛ برای مثال اگر می‌خواهید از سفره افطار سنتی آماده کنید، بهتر از از رنگ‌های گرم مانند طلایی، قرمز و سبز برای سفره انتخاب کنید چرا که سفره تاثیر بسیار زیادی در زیباتر دیدن شما چیدمان شما دارد؛ همچنین هنگام سرو بهتر است که چای را در استکان‌های کمر باریک و آش را در کاسه‌های سفالی سرو کنید. در ادامه برای تزیین خوراکی‌های سفره هم می‌توانید به شیوه زیر عمل کنید.

تزیین خرما برای سفره افطار

خرما جزو خوراکی‌هایی است که می‌تواند انرژی از دسته رفته شما را به شما باز گرداند؛ بنابراین بهتر است که از آن غافل نشوید. برای تزیین خرما می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید، اما خرما با روکش شکلاتی می‌تواند چیدمان سفر شما را لاکچری‌تر نشان دهد.

مواد لازم برای تهیه خرما با روکش شکلات

سفره افطار

مرحله اول طرز تهیه خرما شکلاتی

ابتدا هسته خرماها را گرفته و آن را در ظرف مناسب بریزید؛ سپس پودر کاکائو، کره ذوب شده و دارچین را به آن اضافه کرده و با استفاده از قاشق به خوبی له و یکدست کنید.

مرحله دوم

سپس شکلات تلخ را به روش بنماری ذوب کنید و درون قالب سیلیکونی دلخواه بریزید؛ قالب را بچرخانید تا دیواره‌ها هم به شکلات آغشته شود؛ در نهایت قالب را برگردانید تا شکلات اضافه از درون آن خارج شود؛ در این روش به این نکته توجه داشته باشید که حجم شکلات کم نباشد؛ در غیر این صورت هنگام خارج کردن از قالب می‌شکند.

مطلب پیشنهادی:  فلافل با سیب زمینی، ارزان و خوشمزه

مرحله پایانی تزیین خرما سفره افطار

در این مرحله قالب را به مدت 15 دقیقه درون یخچال بگذارید تا شکلات ببندد؛ بعد از گذشت این مدت زمان قالب را از یخچال خارج کرده، مجدد درون آن کمی شکلات ذوب شده و مواد خرمایی که آماده کرده‌اید بریزید و به مدت 1 ساعت مجدد به یخجال منتقل کنید تا سفت شود؛ در نهایت خرما شما آماده است و می‌توانید در ظرف سرو بچینید.

سفره افطار

تزیین آش رشته

بعد از آنکه آش رشته را به شیوه دلخواه آماده کردید، در ظرف‌های جداگانه مقداری پیازداغ، نعناداغ و کشک آماده کرده و کنار بگذارید؛ برای زیباترین شدن آش رشته سفره افطار، می‌توانید مقداری از کشک را درون یک کاسه ریخته و با زعفران به خوبی رنگ دهید؛ سپس تزیین را از مرکز کاسه آش شروع کنید؛ به این صورت که مقداری کشک زعفرانی را در وسط ریخته و برای لایه‌های بعدی از کشک سفید نعنا و مجدد کشک سفید استفاده کنید؛ در نهایت با یک سیخ چوبی، از مرکز کاسه به سمت بیرون بکشید تا شکلی مانند تصویر زیر درست شود؛ در ادامه از پیاز داغ برای گوشه‌های کاسه استفاده کنید.

سفره افطار

تزیین نان و پنیر با نان تست

برای تزیین نان پنیر روش‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید؛ اما در این روش علاوه بر زیبایی که چیدمان نان و پنیر به سفره می‌بخشد، سرو آن نیز راحت‌تر است.

برای این دستور به یک بسته نان تست، پنیر خامه‌ای و سبزی خوردن نیاز دارید؛ برای تهیه آن لازم است در ابتدا سبزی خوردن را کمی خرد کنید و با پنیر خامه‌ای مخلوط کنید؛ سپس کمی از مواد را برداشته و روی نان تست پخش کنید و یک نان تست دیگر روی آن گذاشته وکمی فشار دهید و به شکل دلخواه برش بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

3 علت چاقی بعد از ازدواج + راهکار

چاقی بعد از ازدواج یک معضل بزرگ است که اکثر زوجین با آن درگیر می‌شوند. بسیاری افرادی که قب…