ساده‌ترین روش تهیه زولبیا بامیه خانگی برای ماه رمضان

0
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر دوست دارید برای شیرینی عید خودتان دست به کار شوید، می‌توانید با پخت زولبیا بامیه خانگی، دورهمی خود را رنگی‌تر برگذار کنید.
زولبیا بامیه

زولبیا بامیه جزو آن دسته از شیرینی‌های محبوب است که در ماه رمضان طرفداران بیشتری هم دارد؛ در گذشته این شیرینی تنها به یک صورت طبخ می‌شد؛ اما امروزه به دلیل محبوبیت بیشتر، آن را به شکل‌های مختلف طبخ می‌کنند؛ اگر دوست دارید سفره ماه رمضان شما رنگی‌‌تر و خاص‌تر شود، می‌توانید خودتان در خانه این شیرینی خوشمزه را آماده کنید.

طرز تهیه شربت زولبیا و بامیه

زولبیا بامیه

مرحله اول

در ابتدا برای درست کردن یک بامیه خوشمزه لازم است که شربت آن را تهیه کنید؛ برای درست کردن شربت، آب را به همراه شکر درون قابلمه ریخته وروی حرارت بگذارید و اجازه دهید تا شکر کاملا حل شود.

مرحله دوم

در ادامه زعفران، آبلیمو و گلاب را به شربت اضافه کرده و اجازه دهید تا به غلظت مناسب برسد و بعد اجازه دهید تا کاملا خنک شود؛ دذر این فاصله هم به سراغ آماده کردن زولبیا بامیه خانگی بروید.

مواد لازم برای تهیه زولبیا

زولبیا بامیه

مرحله اول تهیه زولبیا

در ابتدا برای درست کردن زولبیا لازم است که همه مواد را بیرون از یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسد؛ سپس در یک ظرف مناسب ماست و نشاسته را با یکدیگر مخلوط کنید.

مرحله دوم

در این مرحله آرد الک شده را به مواد اضافه کرده و مجدد 5 دقیقه هم بزنید و بعد نشاسته را به آن اضافه کنید؛ در ادامه کره به دمای محیط رسیده را به همراه و جوش شیرین،گلاب،اسانس هل به مواد اضافه کرده وهم بزنید تا یکدست شود.

زولبیا بامیه

مرحله سوم

در نهایت وقتی که غلظت مواد مانند ماست شد، تابه را روی حرارت قرار داده و تا نیمه آن را با روغن سرخ کردنی پر کنید؛ توجه داشته باشید که زولبیاها باید در روغن شناور باشند.

مرحله پایانی تهیه زولبیا

بعد از آنکه روغن داغ شد، مواد زولبیا بامیه را داخل قیف مخصوص ریخته و آن را به صورت دایره مانند فشار دهید تا مایه داخل روغن به صورت پیوسته ریخته شود؛ در صورتی که دستگاه ندارید می‌توانید از یک کفگیر سوراخ دار استفاده کرده و مواد را داخل روغن سرخ کنید؛ بعد از آنکه هر دو طرف خمیر طلایی شد، آن‌ها را از تابه خارج کردهو به مدت 1 دقیقه درون شربت خنک قرار دهید.

نحوه طبخ زولبیا خانگی

مواد لازم برای درست کردن بامیه

زولبیا بامیه

مرحله اول طرز تهیه بامیه

در ابتدا برای تهیه بامیه خانگی، در یک ظرف مناسب آب ریخته و روی حرارت قرار دهید؛ وقتی آب به جوش آمد کرده به دمای محیط رسیده، بیکینگ پودر و آرد را به آن اضافه می‌کنیم هم می‌زنیم تا حالت خمیری به دست آید.

مطلب پیشنهادی:  ۵ زنگ خطر سلامت روان که نمی‌دانید

مرحله دوم تهیه زولبیا بامیه

در این مرحله قابلمه را از روی حرارت برداشته و به کمک قاشق خمیر را باز و بسته کنید تا هواگیری شود؛ بعد از آنکه خمیر به انسجام لازم رسید اجازه دهید تا کمی خنک شود و بعد تخم مرغ را به آن اضافه کرده و مجدد هم بزنید؛ در این مرحله ابتدا مایه خمیر تکه تکه و جدا می‌شود، نگران نباشید همچنان به هم زدن ادامه دهید چون مواد خمیر بر اثر همزدن منسجم و یکدست می‌شوند.

زولبیا بامیه

مرحله سوم

اگر بعد از هم زدن بازهم خمیر سفت بود، می‌توانید نصف عدد تخم مرغ را به آن اضافه و مجدد هم بزنید؛ سپس مواد را درون قیف بریزید؛ یک تابه را تا نیمه پر از روغن کرده و روی حرارت قرار دهید.

زولبیا بامیه

مرحله پایانی تهیه بامیه خانگی

در آخرین مرحله از تهیه زولبیا بامیه خانگی، یک قیچی تمیز را درون روغن زده تا چرب شود و بعد با استفاده از آن مواد را مانند تصویر درون تابه سرخ کنید. در نهایت بامیه‌ها که سرخ شدند بیرون می‌آوریم و داخل شربت قرار می‌دهیم.

نکات مهم در طرز تهیه زولبیا و بامیه

اگر دوست دارید شیرینی عید شما مانند زولبیا بامیه های بازاری ترد و پفکی شود، لازم است به چند نکته حین پخت توجه داشته باشید؛

زولبیا بامیه

برای ترد تر شدن بافت زولبیا از جوش شیرین استفاده می‌شود ولی چون جوش شیرین زیان آور است بهتر است از بکینگ پودر استفاده شود. برای اینکه خاصیت بکینگ پودر از بین نرود زمانی که آن را به مایه زولبیا اضافه کردید مایه را خیلی مخلوط نکنید چون ترکیب شدن بکینگ پودر با دیگر مواد باعث آزاد شدن گاز دی اکسید کربن م‌ شود و به همین دلیل اگر مواد بیش از حد ترکیب شوند، این گاز از بین می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

3 علت چاقی بعد از ازدواج + راهکار

چاقی بعد از ازدواج یک معضل بزرگ است که اکثر زوجین با آن درگیر می‌شوند. بسیاری افرادی که قب…