محله دولت تهران و هرآنچه باید بدانید + نمونه آگهی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
محله دولت (کلاهدوز) یکی از بهترین محله‌های تهران برای سکونت است. با دلتامگ همراه شوید تا از این محله بیشتر بدانید.

خرید آپارتمان در دولت تهران ضمن اینکه شما را از خانه‌ای نوساز بهره‌مند می‌کند، خیابان‌ها و کوچه‌های با بافت قدیمی محله حس و حالی نوستالژیک در شما ایجاد می‌کند. وجود امکانات رفاهی بسیار زیاد، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی، داروخانه، پاساژها و رستوران‌های عالی باعث شده است؛ که خیابان دولت یکی از شلوغ‌ترین و پرترافیک‌ترین محله‌های منطقه 3 باشد. در این مقاله از دلتامگ قصد داریم به معرفی محله دولت تهران بپردازیم و قیمت خرید آپارتمان در دولت تهران را بررسی کنیم.

خرید آپارتمان در تهران

خیابان یا محله دولت تهران کجاست؟

خیابان دولت که امروزه با نام کلاهدوز نام گذاری شده است؛ یکی از خیابان های اصیل، معروف و قدیمی در تهران به شمار می آید. خیابان کلاهدوز در شمال منطقه 3 شهرداری تهران قرار گرفته است. این خیابان از خیابان پاسداران در شرق شروع می‌شود و به خیابان شریعتی در غرب می‌رسد. موقعیت جغرافیایی خیابان کلاهدوز به این صورت است که، این خیابان به بزرگراه صدر و رستم آباد از طرف شمال، خیابان پاسداران از طرف شرق، خیابان شریعتی و محله زرگنده از طرف غرب و بزرگراه همت و محله قلهک از طرف جنوب دسترسی دارد.

خرید آپارتمان در دولت

دسترسی‌های خیابان دولت تهران

یکی از عوامل مهمی که در قیمت آپارتمان در محله دولت تهران تأثیرگذار است، دسترسی سریع و آسان آن به وسایل حمل‌ونقل عمومی است. خیابان دولت از محله‌هایی است که شما می توانید با دسترسی به حمل و نقل عمومی به این منطقه دسترسی پیدا کنید. در این خیابان ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس به نقاط تهران وجود دارد. ایستگاه مترو قلهک نیز در خیابان دولت واقع شده است. علاوه بر این دسترسی خیابان دولت به سه بزرگراه صدر، صیاد شیرازی و مدرس از مزیت‌های این محله است.

امکانات رفاهی و جاهای دیدنی خیابان دولت

خیابان دولت محله‌ای است که به دلیل موقعیت مرکزی خود و نزدیکی به مناطق تاریخی و تجاری، برخی جاذبه‌های گردشگری مهم را در بر می‌گیرد. دسترسی به چنین امکاناتی در قیمت آپارتمان در محله دولت تهران بی‌تأثیر نیست. از جمله امکانات دیدنی و رفاهی خیابان دولت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باغ دولت

باغ دولت که در نزدیکی خیابان دولت قرار دارد، یکی از بزرگترین پارک‌های شهری تهران است. این باغ ملی از فضاهای سبز زیبا، باغ‌ها، آلاچیق‌ها و جاهای تفریحی برخوردار است و مکانی مناسب برای گردش و آرامش است.

  • موزه ملی ایران

در این موزه، شما می‌توانید شاهکارهای هنری، آثار باستانی، جواهرات، قطعات سفالی و عناصر فرهنگی ایران را مشاهده کنید.

  • پل قائمیه
مطلب پیشنهادی:  شرایط خرید آپارتمان نوساز در ظفر + جدول

پل قائمیه با طراحی زیبا و معماری متمایز، یکی از نمادهای شهری تهران است.

  • بازار بزرگ دولت

در این بازار، شما می‌توانید از تنوع و غنای محصولات محلی، مانند صنایع دستی، پوشاک، غذاهای محلی و سوغاتی‌ها لذت ببرید.

  • موزه شهید بهشتی
  • مخبر السطنه (انجمن شاعران)
  • پاساژ بهار
  • خانه شاعران واقع در خیابان دولت، خیابان نعمتی
  • چهارراه قنات
  • باغ قلهک
  • گورستان متفقین
  • موزه شهید مطهری
  • سینما فرهنگ
  • رستوران‌ آلین
  • کافه رستوران ریچال
  • رستوران چاشنی
  • رستوران کاریز بلوکازا
  • درمانگاه شبانه‌روزی دولت

قیمت خرید آپارتمان در محله دولت تهران

عوامل بسیاری همچون سن‌ بنا، وضعیت ساختمان، کیفیت ساخت و ساز، موقعیت جغرافیایی، نزدیکی به امکانات رفاهی و بهداشتی و خدماتی، دسترسی به وسایل حمل‌ونقل عمومی و خیابان‌های اصلی، شرایط اقتصادی، افزایش یا کاهش ارزش پول، نرخ بهره، شرایط بازار مسکن و عرضه و تقاضا در تعیین قیمت خرید آپارتمان در دولت تهران تأثیر دارد. اکثر بناهای موجود در این منطقه بازسازی شدند یا نوساز هستند در نتیجه قیمت آن‌ها نسبت به بناهای قدیمی‌تر گران‌تر خواهد بود.

از طرفی لازم به ذکر است که در محله دولت تهران بافت شهرسازی قدیمی نیز وجود دارد و شما راحت‌تر می‌توانید آپارتمان مورد نظر خود را برای خرید پیدا کنید. اگر بودجه محدودی برای خرید دارید، می‌توانید محله‌هایی را انتخاب کنید که خانه‌ها بافت قدیمی دارند. چرا که قیمت ملک در این محدوده پایین‌تر از نقاط دیگر است. از سوی دیگر با توجه با اینکه قسمتی از خیابان دولت به محله قلهک و دروس متصل می‌شود، هر چه شما برای خرید خانه به سمت این محله‌ها بروید، شاهد افزایش قیمت خانه‌ها هستید که مهم‌ترین علت آن هم وجود کوچه‌های پهن و خانه‌هایی با معماری مدرن است. در جدول زیر نمونه‌هایی از آگهی‌های مربوط به قیمت خرید آپارتمان در دولت تهران را از سایت ملکی دلتا آورده‌ایم.

متراژ (متر)

سن بنا (سال)

قیمت هر متر مربع (تومان)

قیمت کل (تومان)

81

16 149,383,000

12,100,000,000

130

1 215,385,000

28,000,000,000

110

22 77,273,000

8,500,000,000

143

8 160,839,000

23,000,000,000

تعداد کلمات مطلب: 715

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معرفی محله ها

همچنین بخوانید

محله صادقیه تهران با دسترسی عالی برای سکونت

محله صادقیه جزو آن دسته از محله‌هایی است که از امکانات و دسترسی خوبی برخوردار است؛ اما بسی…