سمفونی زیبای طبیعت را در کنار آبشار گزو بشنوید!

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در قلب جنگل‌های هیرکانی شمال ایران آبشارهای زیبای بسیاری را می‌توانید ببینید که با جذابیت منحصربه‌فرد خود شما را جادو می‌کنند.
آبشار گزو

آبشار گزو همچون آبشار اسکلیم تنها یکی از آبشارهای فوق‌العاده بی‌نظیر و زیبای جنگل لفور است که سفر به آن و دیدن طبیعت بکر و بی‌مثال اطراف آن قطعا یکی از بهترین سفرهای عمر شما خواهد بود. همراه دلتامگ سفر جذاب دیگری به شمال ایران داشته باشید.

آبشار گزو، آبشاری که خودش را قایم کرده است!

شاید این جمله به نظر شما یک طنز باشد؛ اما حقیقت همین است! این آبشار خودش را از چشم همه پنهان می‌کند. در دل جنگل‌های چند میلیون ساله لفور آبشاری زیبا وجود دارد که صدای برخورد امواج آن با صخره‌های جنگلی موسیقی دلنوازی را شکل داده است؛ اما برای دیدن آن باید به جنگلی با درختانی بلندقامت و انبوه بروید و چند ساعتی را در دل جنگل پیاده‌روی کنید تا به یکی از زیباترین آبشارهای ایران برسید.

ارتفاع آبشار گزو حدود 48 متر است؛ اما باید بدانید که این زیبای جذاب در واقع دو آبشار است. یک آبشار کوچک با ارتفاع 5 متر و یک آبشار بزرگ‌تر با ارتفاع 43 متر در امتداد یکدیگر قرار گرفته‌اند و طول هر دوی آن‌ها روی هم 48 متر است.

آبشار گزو، آبشاری که خودش را قایم کرده است!

آبشار گزو کجاست؟

این آبشار یکی از زیباترین جاهای دیدنی شیرگاه است که در فاصله 15 کیلومتری از این شهر قرار گرفته است. فاصله شهر زیرآب از این آبشار نیز حدود 25 کیلومتر است. فاصله آبشار گزو تا تهران حدود دو و نیم ساعت است. مسیر رسیدن به این آبشار اندکی سخت است؛ چراکه در منطقه کوهستانی جنگل واقع شده است؛ اما باور کنید تمام سختی‌ها ارزش دیدن یک زیبای پنهان را دارند.

مطلب پیشنهادی:  فلافل با سیب زمینی، ارزان و خوشمزه

بهترین زمان سفر به آبشار گزو چه موقع است؟

از آنجایی که این آبشار در قلب جنگل‌های هیرکانی و منطقه‌ای کوهستانی واقع شده در هر فصل آب‌وهوای آن تغییر می‌کند. با قدم زدن در دل این جنگل‌ها در پاییز و بهار، نسیم خنکی صورت شما را نوازش می‌کند. در زمستان هوای این منطقه سرد و مرطوب است و در تابستان گرم و شرجی است. پس اگر قصد دیدن این آبشار را دارید در بهار که همه‌چیز تازه متولد شده و سرسبزی گیاهان روح آدمی را جلا می‌دهد یا در پاییز که اینجا مانند یک بوم نقاشی بی‌نظیر است، به آنجا سفر کنید.

بهترین زمان سفر به آبشار گزو چه موقع است؟

مسیر رسیدن به آبشار گزو چگونه است؟

برای رسیدن به این آبشار باید از جاده فیروزکوه به سمت شیرگاه حرکت کنید و از آنجا وارد جاده لفور و کارسنگ که در پشت سد البرز قرار دارند شوید. پس از طی کردن 18 کیلومتر جاده خاکی به امامزاده گزو خواهید رسید. از اینجا به بعد برای رسیدن به آبشار گزو باید حداقل 30 دقیقه در مسیری زیبا جنگل نوردی کنید.

یک نظر

  1. همراه با شما

    8 فروردین 1403 در 1:05 ق.ظ

    مثل جاهای دیگر ایران زیبا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

3 علت چاقی بعد از ازدواج + راهکار

چاقی بعد از ازدواج یک معضل بزرگ است که اکثر زوجین با آن درگیر می‌شوند. بسیاری افرادی که قب…