مخمل کوه؛ جایی که بهشت زیر پای شماست!

3
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جنگل، دریا، کویر، دشت، صحرا و آبشار هرکدام جذابیت‌ها و زیبایی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند؛ اما کوه‌ها، این پدیده‌های حیرت‌انگیز که همچون ستون‌هایی استوار آسمان را بر فراز زمین نگه داشته‌اند، عجایب فراتر از یک جاذبه عادی هستند.
مخمل کوه

مخمل کوه زنده‌ترین کوه ایران است که نفس می‌کشد، رشد می‌کند، سبز می‌شود، زیبا می‌شود و هر بیننده‌ای را به حیرت وامی‌دارد. دلتامگ در سفری به لرستان بعد از آبشار بیشه، این بار سری به کوه زیبا و خارق‌العاده آن زده است.

مخمل کوه یکی از شگرف‌ترین شگفتی‌های طبیعت

شاید برایتان عجیب باشد که تا این اندازه بر شگفتی عجیب این کوه تأکید می‌کنیم؛ اما باور کنید این کوه ارزشش را دارد. این کوه یکی از مرتفع‌ترین قله‌های ایران را دارد که ارتفاع آن به 1900 متر می‌رسد و یکی از عالی‌ترین انتخاب‌ها برای کوهنوردان است؛ اما این تمام ماجرا نیست. زیبایی بی‌اندازه این کوه واقعا وصف‌ناشدنی است. در دل کوه تنگه بی‌نظیری وجود دارد که نامش شبیخون است در میانه این تنگه آبشاری خواهید دید که شما را دیوانه خود می‌کند. از آنجایی که مسیر رسیدن به این تنگه و آبشار کمی سخت و صعب‌العبور است و نمی‌تواند خود را به آنجا برساند، طبیعت آن بکر و دست نخورده باقی مانده و همین جذابیت آن را چند برابر کرده است.

مخمل کوه یکی از شگرف‌ترین شگفتی‌های طبیعت

مخمل کوه کجاست؟

این کوه حیرت‌انگیز تنها یکی از جاذبه‌های استان لرستان است که در شمال شهر خرم‌آباد واقع شده است. فاصله خرم‌آباد از این کوه 20 کیلومتر است. جالب است بدانید که می‌توانید از فرودگاه خرم‌آباد مستقیم برای این کوه تاکسی بگیرید که 60 کیلومتر از آن فاصله دارد. فاصله ترمینال مسافربری خرم‌آباد از آن نیز تنها 18 کیلومتر است. نکته جالب دیگر این است که جاده خرم‌آباد به الشتر از میان این کوه می‌گذرد.

مطلب پیشنهادی:  لحظات خنک را در این روستا تجربه کنید

مخمل کوه کجاست؟

جاذبه‌ها و تفریحات مخمل کوه چیست؟

یک پارک جنگلی به همین نام در این منطقه وجود دارد که دسترسی به آن برای گردشگران بسیار راحت است؛ اما اگر می‌خواهید به دره و آبشار شبیخون برسید باید کمی کوهنوردی کنید. درجه سختی مخمل کوه را 3 می‌دانند پس رسیدن به قله آن آن‌قدرها هم کار سختی نیست. پیک‌نیک و تفریح خانوادگی و دوستانه، پیاده‌روی، ورزش، کوهنوردی، صخره‌نوردی، آبشار نوردی، طبیعت‌گردی و آبتنی از جمله تفریحات این کوه زیبا هستند. اگر قصد اقامت در این منطقه را دارید اجاره ویلا در مخمل کوه امکان‌پذیر است و در اطراف آن می‌توانید کلبه‌ها و سوئیت‌های اجاره‌ای با چشم‌انداز بی‌نظیری از طبیعت را ببینید.

بهترین فصل مخمل کوه کی است؟

بهترین فصل مخمل کوه کی است؟

این شگفتی بی‌نظیر را نمی‌توان در یک فصل از سال دید، در واقع هر فصلی زیبایی بی‌نظیر خودش را دارد. در تابستان یک منطقه ییلاقی فوق‌العاده برای گذراندن اوقات فراغت است. در بهار به‌خصوص اردیبهشت‌ماه در سراسر این کوه مخملی از جنس سبزه‌های تازه روییده خواهید دید. هرچند در زمستان این کوه سفیدپوش می‌شود؛ اما صعود به آن بسیار خطرناک است. در پاییز اینجا یک بوم نقاشی بی‌انتهاست.

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    11 اسفند 1402 در 1:39 ق.ظ

    زیباییهای لرستان چشم نوازتر از شمال است

    پاسخ

  2. ناشناس

    11 اسفند 1402 در 5:24 ب.ظ

    مثل بقیه جاهای معرفی شده زیبا همراه با شما

    پاسخ

  3. امیر وکیلی حسنوند

    12 اسفند 1402 در 7:07 ب.ظ

    اینجا لکستان است ، اینجا سرزمین زیبای ماست .
    زنده باد قلب ایران

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…