3 ترکیب جادویی برای از بین بردن زردی بالش

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید ملحفه بالش شما همیشه تمیز و بدون لک باشد، بهتر است از این ترکیبات کم خطر استفاده کنید.

یکی از دغدغه‌های بسیاری از خانم‌ها خصوصا در زمان خانه تکانی، تمیز کردن بالش و پتوهای درون کمد رختخواب است؛ چرا که به مرور زمان ملحفه بالشت و پتوها تغییر رنگ داده و زرد می‌شوند؛ راهکارهای زیادی برای رفع زردی بالش وجود دارد؛ معمولا بسیاری از مواد شوینده قوی مانند وایتکس استفاده میکنند که به مرور زمان باعث پوسیدگی پارچه می‌شود؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم چند ماده خانگی و کم ضرر را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن با راحتی بتوانید زردی ملحفه و بالشت‌ها را از بین ببرید.

علت اصلی زرد شدن رنگ بالش سفید

علت زرد شدن رختخواب و ملحفه‌های سفید کاملا طبیعی است که به مرور زمان بر اثر تجمع چربی بدن، سلول‌های مرده پوست و گرد و غبار به وجود می‌آید؛ بدن ما در طول شبانه روز با ملحفه پتو و بالش در ارتباط است و عرق و چربی آزاد شده از سر و صورت به روبالشی چسبیده و از آن طریق به درون بالش نفوذ می‌کند؛ به همین دلیل مهم است که هر ماه روبالش و پتوها تمیز شوند؛ برای از بین بردن لکه روی لحاف و زردی بالش هم می‌توانید یکی از ترفندهای زیر را استفاده کنید.

تمیز کردن لکه بالش

استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین

برای از بین بردن لکه زرد روی بالشت، سرکه و جوش شیرین بهترین ترکیب است و به دلیل خاصیت اسیدی آن می‌تواند به خوبی آن را ضدعفونی کند؛ برای این منظور در یک ظرف مناسب یک لیوان پودر ماشین لباسشویی را به همراه نصف لیوان سرکه و نصف لیوان جوش‌شیرین ترکیب کرده و بعد از مخلوط کردن با آب داغ، رو بالشت و پتوهای درآورده و به مدت یک ساعت درون ترکیب قرار دهید؛ بعد از گذشت این مدت زمان روبالشی‌ها را شسته و به خوبی آبکشی کنید.

تمیز کردن لکه بالش

 از بین بردن زردی بالش میکروفایبر با آب و صابون

اگر بالشی که استفاده می‌کنید از جنس الیاف میکروفایبر است، بهترین محلول برای پاک کردن آن آب سرد و صابون است؛ برای این منظور مقداری صابون را رنده زده و به همراه آب سرد به خوبی ترکیب کنید؛ سپس بالشت را به مدت 30 دقیقه درون این ترکیب قرار داده و بعد به خوبی آبکشی کرده و در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود.

مطلب پیشنهادی:  پایتخت تاریخ و تمدن ایران کجاست؟

تمیز کردن لکه بالش

بهترین روش رفع زردی بالش پر با ماشین‌لباسشویی

قبل از شستشو هر نوع بالشت در ماشین لباسشویی، ابتدا برچسب آن را چک کرده تا از خراب شدن احتمالی آن جلوگیری شود؛ برای رفع زردی بالش پر و جلوگیری از بو گرفتن آن بعد از شستشو در ماشین لباسشویی، بهتر است مقداری سرکه و جوش شیرین را درون مخزن ماشین‌لباسشویی بریزید؛ اما لازم به ذکر است برای آنکه مواد به خوبی از روی بالشت پاک شود، باید آن را دو مرتبه آبکشی کنید؛ در صورتی که بعد از شستشو لکه بالشت از بین نرفت، می‌توانید این روند را مجدد تکرار کنید.

تمیز کردن لکه بالش

نکات مهم از بین بردن زردی بالشت

  • برای جلوگیری از زردشدن ملحفه‌ها و ایجاد بوی زننده در بالشت بهتر است که هر دو هفته یکبار رویه آن را شسته و خود بالشت را حداقل سالی دو مرتبه بشویید.
  • قبل از شستشو، بالش را به خوبی تکانده تا گردوغبار و مو از روی آن پاک شود.
  • بعد از شستشو حتما بالشت را چند روز در هوای آزاد قرار دهید تا به خوبی خشک شود؛ در غیر این صورت مجدد زرد خواهد شد.
  • برای جلوگیری از خوابیدن پف بالشت، به هیچ عنوان بعد از شستشو آن را نپیچانید و برای خارج کردن آب درون آن، به آرامی بالشت را فشار دهید.
  • با توجه به اینکه بالشت مستقیم با پوست در تماس است، بهتر از از شوینده‌های ملایم استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از زرد شدن بالشت بهتر است که از یک ملحفه برای روی آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

مراقبت از موهای رنگ شده با چند راهکار ساده

ما در این مطلب قصد داریم چند راهکار ساده برای مراقبت از موهای رنگ شده به شما آموزش دهیم تا…