اگر عاشق حیوانات هستید؛ جزیره گربه ها بهشت شما خواهد بود!

2
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در دنیا جزیره‌های زیادی وجود دارد که هر کدام با ویژگی عجیب و غریب خود مشهور شده‌اند؛ اما جزیره گربه‌ها قطعا یکی از عجیب‌ترین جزیره‌های دنیاست.
جزیره گربه ها

جزیره گربه ها را با نام بهشت گربه ها هم می‌شناسند! یک جزیره عجیب و دورافتاده که بسیاری از مردم فقط برای دیدن گربه‌هایش راهی آنجا می‌شوند. اگر قصد سفر به ژاپن را دارید و به بازی با حیوانات هم علاقه دارد، سفر به این جزیره را نباید از دست دهید. همراه دلتامگ یک سفر عجیب و خاطره‌انگیز داشته باشید.

جزیره گربه ها کجاست؟

نام اصلی جزیره گربه ها در واقع جزیره آئوشیما است. این جزیره در واقع بخشی از مجمع‌الجزایر ایزو یا اوزو است که به دلیل فوران آتش‌فشان شکل گرفته است. آئوشیما یک جزیره کوچک به طول 1.6 کیلومتر است؛ اما جالب اینجاست که اینجا تنها جزیره پر از گربه در ژاپن نیست. در این کشور عجیب و غریب یک جزیره دیگر به نام هوتونگ هم وجود دارد که در آن‌هم گربه‌های بیشتری نسبت به انسان‌ها زندگی می‌کنند. ژاپن یک کشور اسرارآمیز است و در آن مکان‌ها و جزایر عجیب بسیاری وجود دارد.

جزیره آئوشیما

گربه‌ها چگونه وارد این جزیره شدند؟

ماجرا در اوایل قرن بیستم شروع شد، زمانی که آئوشیما یک جزیره کوچک ماهیگیری بود؛ اما مشکلات یواش‌یواش گریبان گیر مردم جزیره شد. مردم با قایق‌های ماهیگیری راهی این جزیره می‌شدند؛ اما بی‌خبر از همه‌جا موش‌ها هم همراه آن‌ها به جزیره می‌آمدند. پس از مدتی جمعیت موش‌ها آن‌قدر زیاد شد که تقریبا هیچ جایی از دست آسیب‌های آن‌ها در امان نماند و انبار غلات تمام مردم صدمه دید.

مطلب پیشنهادی:  5 مورد از معروف‌ترین جاهای دیدنی شیراز + ویدیو

در این شرایط تنها راه‌حلی که مردم جزیره برای رفع مشکل موش‌ها به ذهنشان رسید، آوردن گربه‌ها به جزیره بود. این‌گونه 45 گربه وحشی به جزیره آمدند تا موش‌ها را شکار کنند؛ اما چیزی که ژاپنی‌ها فکرش را نمی‌کردند، زاد و ولد سریع و زیاد گربه‌ها بود. آرام‌آرام دیگر موشی در جزیره باقی نماند؛ اما حالا تعداد گربه‌ها زیاد شده بود! از آن روز تاکنون آئوشیما را با نام جزیره گربه ها می‌شناسند.

محبوبیت جزیره گربه ها در ژاپن بسیار زیاد است! دلتامگ

محبوبیت جزیره گربه ها در ژاپن بسیار زیاد است!

شاید پیش خودتان فکر کنید که آئوشیما هم یک جزیره معمولی است فقط تعداد گربه‌هایش زیاد است؛ اما دستی شدن این گربه‌ها همه‌چیز را هم جذاب و هم سخت‌تر کرده است. هرکسی که عاشق بازی با گربه‌هاست یا دلش می‌خواهد گربه‌های خوشگل را بغل کند به این جزیره می‌رود. هرچند ساکنین جزیره از تعداد زیاد گربه‌ها به ستوه آمده‌اند؛ اما بازهم برای غذا دادن و بازی کردن با آن‌ها وقت می‌گذارند. در حال حاضر جمعیت گربه‌های این جزیره 6 برابر بیشتر از جمعیت انسان‌های ساکن جزیره است. به همین دلیل آئوشیما به جزیره گربه‌ ها مشهور شده است.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    25 بهمن 1402 در 1:31 ق.ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • زینب پروانه

      25 بهمن 1402 در 8:51 ق.ظ

      ممنون از همراهیتون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

برای از بین بردن جای جوش به دکتر مراجعه نکنید

همه افراد قطعا این موضوع مهم را به خوبی می‌دانند که برای از بین بردن جای جوش به طور همزمان…