5 مورد از معروف‌ترین جاهای دیدنی شیراز + ویدیو

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شیراز همیشه یکی از جالب‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای ایران برای مسافرت بوده است. جاهای دیدنی شیراز هم شامل جاذبه‌های طبیعی، هم شامل جاذبه‌های تاریخی می‌شود.
جاهای دیدنی شیراز را می شناسید؟

شیراز یکی تاریخی‌ترین شهرهای ایران است و به همین خاطر جاهای دیدنی شیراز بسیار زیاد و فراوان هستند. دلتامگ در این مقاله تلاش کرده که مهم‌ترین جاذبه‌های شیراز را معرفی کند.

جاهای دیدنی شیراز کجاست؟

شیراز این شهر زیبای تاریخی با قدمتی چند هزار ساله، مرکز استان فارس است که به‌عنوان چهارمین شهر بزرگ و پر جمعیت ایران شناخته می‌شود. شیراز جاذبه‌های توریستی فراوانی دارد؛ ولی ما در این مقاله قصد داریم که پنج جاذبه اصلی این شهر زیبا را به شما معرفی کنیم.

پاسارگاد

یکی از آثار به‌جامانده از دوره هخامنشیان و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی شیراز پاسارگاد است که در شهر پاسارگاد واقع شده است. این سایت باستان‌شناسی شامل مقبره‌ای معروف به مقبره کوروش، کاخ‌های سلطنتی، باغ شاهی و آبراهه‌ها، برج سنگی، محوطه مقدس، کاروان‌سرای مظفری و مسجد اتابکی است. مجموعه پاسارگاد اولین پایتخت هخامنشیان بوده است که محوطه اصلی آن صد و شصت هکتار وسعت داشته و دشتی وسیع آن را در برمی‌گرفته است. معروف‌ترین بنای این سایت باستانی مقبره موسوم به مقبره کوروش است.

تخت جمشید

یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی ایران تخت جمشید است که جزء نمادهای باشکوه تمدن ایران به شمار می‌رود. سال ساخت این بنای باعظمت به پانصد و هجده سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. برای ساخت این مجموعه باشکوه و باعظمت بهترین معماران جهان از چهارگوشه دنیا به ایران فراخوانده شدند تا با مشارکت و هم‌اندیشی اولین بنای مستحکم جهان را چنان بسازند که بعد از گذشت هزاران سال باز هم پابرجا و استوار باقی بماند. بنایی که برای هزاران سال نمادی از وحدت جهانی، صلح و برابری بوده است. مهم‌ترین اسناد تاریخ و تمدن دنیا هنوز هم در خرابه‌های این بنای عظیم وجود دارد. این مجموعه در فاصله هفتاد کیلومتری شیراز و یازده کیلومتری مرودشت یکی از شهرهای شیراز، واقع شده است.

باغ ارم زیباترین باغ ایرانی

باغ ارم یکی از جاهای دیدنی شیراز در شب

یکی از مکان‌های تفریحی شیراز باغ ارم است که در بین باغ و بوستان‌های جذاب و دیدنی این شهر که تعدادشان هم کم نیست، همچون نگینی بر چهره شهر می‌درخشد. تزیینات و معماری بنایی که در میانه این باغ واقع شده چنان مسحور کننده است که شما را مجذوب شکوه و جلال هنر معماری ایران می‌کند. این باغ جزء نه باغ ایرانی است که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. یکی از زیباترین پدیده‌های شیراز درخت سروی است که یکی از بلندترین درختان سرو ایران است که در شیراز و در این باغ قرار گرفته است. اگر می‌خواهید در روزهای پایانی سال سفری یک روزه و جذاب داشته باشید، کرمانشاه انتخاب خوبی است.

مطلب پیشنهادی:  معروف‌ترین مقاصد گردشگری سیاه در جهان را می‌شناسید؟

حافظیه یکی از مکان‌های تفریحی شیراز برای جوانان

یکی از مشهورترین جاهای دیدنی استان فارس حافظیه است که به‌خاطر قرار گرفتن مقبره شاعر نامدار ایرانی، جناب حافظ به این نام مشهور شده است. اینجا مجموعه‌ای از قبرستان‌های تاریخی در ضلع جنوبی دروازه معروف شیراز یعنی دروازه قرآن است. هرساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری برای دیدار مقبره جناب حافظ به این مجموعه می‌آیند و کنسرت‌های بزرگی در حافظیه برگزار می‌شود. معماری فضای سبز این مجموعه بسیار زیبا و خیره کننده است.

حافظیه و آرامگاه حافظ

باغ نارنجستان قوام از مکان ‌های لاکچری شیراز

در قسمت شرقی خیابان لطفعلی‌خان زند در نقطه انتهایی شیراز قدیم یکی از زیباترین باغ‌های این شهر سرسبز، باغ نارنجستان قوام واقع شده است. مسجد نصیرالملک و خانه سنتی پرهامی در نزدیکی این باغ زیبا واقع شده‌اند. برای دسترسی به این مجموعه تنها کافی است از سمت چهارراه نمازی به سمت شرق خیابان لطفعلی‌خان زند حرکت کنید.

باغ نارنجستان قوام در شیراز

سخن آخر

اگر برای آخرین روزهای تابستان خود برنامه سفر و گردشگری ندارید قطعا سفر به شیراز و دیدن جاهای دیدنی شیراز در تابستان می‌تواند سفری خاطره‌انگیز و جذاب برای شما و خانواده‌تان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

با رویایی‌ترین مناطق جهان آشنا شوید

زیباترین مکان‌های جهان را بشناسید. این مکان‌های زیبا شما را حیرت‌زده خواهد کرد.این مکان‌ها…