6 عادت مردان که زنان را عصبانی می‌کند

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
عشق و محبت همیشه در زندگی وجود دارد اما گاهی مردان رفتارهایی را از خود نشان می‌دهند که باعث می‌شوند، همسرانشنان از آن ها عصبانی شوند.
عصبانی

همه ما از روزی که به دنیا می‌آییم برای زندگی به چیزی بیش از غذا، آب، هوا و سرپناه نیاز داریم که عشق است. می‌توان گفت تقریباً همه مردان و زنان دنیا به محبت نیاز دارند و گاهی از این موضوع آگاه نیستند. اینکه چگونه قلب شریک زندگی خود را از عشق پر کنید، یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها برای ایجاد روابط صمیمانه است اما بعضی از عادت ها و رفتارها باعث خشم و عصبانیت می‌شود که در ادامه به آن می پردازیم، پس با دلتامگ همراه باشید.

6 رفتار مردان که زنان را عصبانی می‌کند

در ادامه 6 مشکل اساسی که به روابط عاشقانه زن و مرد آسیب جدی وارد می‌کند را بررسی می‌کنیم و سپس پیشنهاداتی برای حل آن ارائه می‌دهیم:

مردانی که صحبت و اعمالشان پر از ابهام است

این دسته از مردان کسانی هستند که وقتی سوالی از آنها می‌پرسند، پاسخ صریح و درست نمی‌دهند و رفتار غیرواقعی دارند. هشدار: توجه داشته باشید که مرد مرموز برای همسرش شخصیت آزاردهنده‌ای دارد.

دلیل اول برای این درجه از ابهام، گاهی ممکن است نوعی مکانیسم امنیتی برای مردان باشد. زیرا مردها ذاتاً دوست ندارند، اشتباه کنند و گاهی ناخودآگاه برای محافظت از خود در گفتگو مبهم می‌شوند.

دلیل دوم ابهام مردها می‌تواند ناشی از سیاستی باشد که برای حفظ غرور و منیت خود اتخاذ می‌کنند. مثلاً اگر مردی در مورد موضوعی اطلاعات کامل به همسرش ندهد، همسرش نمی‌تواند او را به‌خاطر انجام‌ندادن آن کار سرزنش کند.

راه‌حل

بهترین راه‌حل برای خارج شدن از این بحران، صادق‌بودن است. سعی کنید، همسرتان را دشمن خود ندانید. بلکه از نزدیک به او نگاه کنید تا در هر موضوعی به یک نظر مشترک برسید.

عصبانی

مردانی که از بحث در مورد مسائل اجتناب می‌کنند

چنین مردانی معمولاً دوست دارند، صحبت را به تأخیر بیندازند و همیشه برای فکرکردن در مورد موضوع، وقت می‌خواهند. گاهی ممکن است، همسر خود را از آخرین کار خود مطلع نکنند. در چنین شرایطی، زنان سردرگم و بلاتکلیف می‌مانند. در نتیجه همیشه مسائل حل نشده و رها شده زیادی بین آنها وجود خواهد داشت.

راه‌حل

برای جلوگیری از این وضعیت، بهتر است از زمانی که همسرتان نیاز دارد، در مورد موضوعی با شما صحبت کند، خودداری نکنید و یا با موکول‌کردن به آینده او را در موقعیتی بلاتکلیف قرار ندهید. اگر در آن لحظه نمی‌خواهید، صحبت کنید، ابتدا به همسرتان توجه کنید و به نیازهای او پاسخ دهید. سپس زمان مناسب و دقیقی را برای بحث انتخاب کنید و در ارائه اطلاعات صادق باشید.

مردانی که ساکت و عبوس می‌شوند

بعضی از مردها وقتی همسرشان در مورد احساساتش صحبت می‌کند، می‌نشینند و خوب گوش می‌دهند، اما وقتی نظرش را می‌پرسد، چیزی نمی‌گویند و انگار اصلاً حرف همسرشان را نشنیده‌اند. این رفتار در مردان ممکن است ناشی از احساس نگرانی یا گناه یا سردرگمی باشد؛ بنابراین در این لحظه نمی‌توانند، صحبت کنند و سکوت را ترجیح می‌دهند.

هشدار: بهتر است بدانید که سکوت بدترین کاری است که در این لحظات می‌توانید انجام دهید؛ زیرا ممکن است رفتار شما بی‌ادبانه و توهین‌آمیز به نظر برسد و این احساس را به همسرتان القا کند که برای شما مهم نیست.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه دنت خانگی ساده + عکس

راه‌حل

در چنین شرایطی به‌جای سکوت می‌توانید بگویید: “شنیدم چه گفتی، می‌خواهم چند لحظه به آن فکر کنم.” سعی کنید به نحوی با همسرتان ارتباط برقرار کنید، به او نزدیک شوید و از او بخواهید که سوالش را تکرار کند.

عصبانی

مردانی که خواسته‌های خود را بیان نمی‌کنند

چنین مردانی معمولاً با زیرکی خواسته‌ها و نیازهای خود را از همسر خود پنهان می‌کنند و گاهی می‌خواهند ناخودآگاه او را امتحان کنند. ممکن است فکر کنند اگر همسرم مرا دوست داشته باشد، نیاز من را درک خواهد کرد.

هشدار: توجه داشته باشید که همسرتان قدرت خواندن ذهن شما را ندارد؛ بنابراین ناراحت می‌شوید و با خود فکر می‌کنید که همسرتان شما را دوست ندارد.

راه‌حل

خواسته‌ها و نیازهای خود را به‌صورت شفاف با همسرتان مطرح کنید و مسائل را از او مخفی نکنید. برقراری ارتباط کلامی مناسب برای رشد یک زندگی موفق بسیار ضروری است.

مردانی که بیش از حد دستور می‌دهند

این مردان معمولاً طوری در خانه دستور می‌دهند که گویی رئیس هستند و انتظار دارند، همسرشان بدون هیچ حرفی به دستور آنها عمل کند.

هشدار: توجه داشته باشید که این رفتار تأثیر مخربی بر اعتمادبه‌نفس زنان دارد. زیرا با این کار او را در مقابل دیگران تحقیر می‌کنید و احساس ناراحتی در او ایجاد می‌کنید. چنین مردانی گاهی متوجه نمی‌شوند که مانند یک رئیس هستند، بلکه فکر می‌کنند که این‌گونه از همسر خود حمایت می‌کنند. در چنین شرایطی عاطفه زنان به‌مرور سرد و کم‌رنگ می‌شود و احترام جای خود را به ترس می‌دهد.

راه‌حل

اگر در این بحران هستید، برای نجات جان خود و همسرتان هر چه سریع‌تر به مشاور مراجعه کنید!

عصبانی

مردانی که احساسات همسرشان را مسخره می‌کنند

مردانی که احساسات همسرشان را مسخره می‌کنند، فکر می‌کنند افراد بامزه‌ای هستند. آنها هرگز حرف‌های او را جدی نمی‌گیرند و به‌طعنه صحبت می‌کنند. این رفتار ممکن است در ابتدا بی‌ضرر به نظر برسند؛ اما در پس این رفتارها نوعی ترس از حرف‌زدن و ابراز احساسات واقعی نهفته است.

هشدار: هر چه بیشتر به این کار ادامه دهید، همسرتان جدی‌تر می‌شود و در نتیجه او را عصبانی می‌کنید.

راه‌حل

در چنین مواقعی که دوست دارید احساسات همسرتان را مسخره کنید، به خود یادآوری کنید که او همان زنی است که دوستش دارید. او می‌خواهد در مورد موضوع مهمی با شما صحبت کند. اگر این موضوع برایتان مهم نیست، باز هم باید با علاقه و جدی به حرف‌های فردی که دوستش دارید، گوش دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…