این ۵ مدل لوستر، خانه شما را دیدنی می‌کند

1
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لوسترهای سقفی دارای طرح‌های متنوعی هستند و هر کدام از آن‌ها برای فضاهای خاصی مناسب است. در این مطلب با ۵ مدل لوستر سقفی زیبا و مدرن آشنا می‌شوید.
لوستر سقفی

لوستر سقفی از جمله عناصر نورپردازی منزل است و در دکوراسیون داخلی اهمیت بسیاری دارد. این نوع لوستر در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود. در این مطلب از دلتامگ با مدل‌های متنوعی از لوسترهای سقفی آشنا می‌شوید.

انواع مدل‌های لوستر سقفی مدرن

انتخاب لوستر و سایر تجهیزات نورپردازی، قدمی مهم برای چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل است. لوسترهای سقفی مدرن در طرح‌های متنوع و جذابی ساخته شده و روشنایی منزل شما را تامین می‌کنند. در ادامه با انواع لوسترهای سقفی شیک و پرطرفدار آشنا می‌شوید.

انواع لوستر سقفی

لوسترهای سقفی با طرح خطوط در هم

این مدل لوستر برای خانه‌های مدرن بهترین انتخاب است. اما به این شرط که اصل سادگی را در دکوراسیون خانه های کوچک مدرن رعایت کنید و از طرح‌های شلوغ و بزرگ استفاده نکنید. خطوط این مدل لوستر می‌تواند صاف و منظم یا منحنی و نامنظم باشد. هر دو نوع جلوه‌ای خاص و جذاب به دکوراسیون منزل شما می‌بخشند.

لوسترهای سقفی با طرح گل و برگ

لوستر سقفی با طرح گل و برگ برای انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی کاربرد دارد. از مدل‌های بزرگ آن برای دیزاین فضای پذیرایی و از مدل‌های کوچک برای طراحی آشپزخانه، اتاق خواب، فضای ورودی و … استفاده می‌شود.

لوستر سقفی با طرح گل و برگ

لوسترهای سقفی با طرح ستاره

لوسترهای سقفی با طرح ستاره بسیار فانتزی و زیبا هستند. از این نظر برای خانه‌هایی با سبک دکوراسیون خاص، کاربرد زیادی دارند. از این مدل لوستر می‌توانیم برای روشنایی فضای نشیمن خانه استفاده کنید و به آن جلوه‌ای خاص و باشکوه ببخشید.

لوستر سقفی با طرح حلقه

لوسترهای سقفی با طرح حلقه، زیبایی خاص و مدرنی به خانه شما می‌بخشند. این مدل لوسترها معمولاً با متریال استیل و در ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند که برای فضاهای مختلف خانه مانند پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب کاربرد داشته باشند.

لوستر سقفی با طرح حلقه

لوسترهای سقفی با آویز کریستال

این مدل لوسترهای سقفی بیشتر برای خانه‌های کلاسیک یا نئوکلاسیک کاربرد دارند. در کنار آن می‌توانید از انواع مبلمان استیل و کابینت‌های کلاسیک استفاده کنید تا خانه‌ای لوکس و چشم‌نواز داشته باشید. هنگام انتخاب این مدل لوستر حتماً به ارتفاع سقف خانه دقت کنید. آویزهای بلند برای خانه‌های دارای سقف کوتاه مناسب نیستند.

مطلب پیشنهادی:  ده کلید طلایی افزایش انرژی مثبت در خانه

نکات انتخاب لوسترهای سقفی

هنگام انتخاب لوستر سقفی، بیش از هر چیز باید به متراژ فضاها و میزان نورگیری آن‌ها دقت داشته باشید. همچنین رعایت نکات زیر به شما کمک می‌کند که انتخاب مناسب‌تری داشته باشید:

  • به ارتفاع سقف دقت کنید: لوسترهای سقفی آویزدار برای سقف‌های کوتاه مناسب نیستند.
  • به سبک دکوراسیون داخلی دقت کنید: انواع لوسترهای سقفی مدرن در خانه‌های مدرن و امروزی کاربرد دارند. اما اگر طرفدار سبک کلاسیک یا نئوکلاسیک هستید، دقت کنید که مدل لوستر با دکوراسیون شما هم‌خوانی داشته باشد.
  • به تعداد شاخه‌های لوستر دقت کنید: پیش از خرید لوستر، باید بدانید که فضای شما به چه میزان نوری نیاز دارد. نور کم باعث کسالت و خمودی افراد خانه می‌شود. همچنین نور زیاد آزاردهنده است. بنابراین تعداد شاخه‌های لوستر باید با توجه به میزان نور مورد نیاز انتخاب شود.
  • نورپردازی منعطف در فضا ایجاد کنید: به این معنی که کلیدهای برق تک پل نباشند و بتوانیم در مواقع نیاز، چند لامپ را خاموش نگه داریم. یا اینکه فقط لامپ لوسترها روشن باشد و نور مخفی یا هالوژن سقف را روشن نکنیم.
  • به کاربری فضاها دقت کنید: برخی از انواع لوستر سقفی برای فضاهای خاصی از خانه کاربرد دارند. برای مثال برخی از مدل‌ها فقط برای راهرو یا آشپزخانه طرحی شده‌اند.

نکات انتخاب لوستر سقفی

سخن پایانی

انتخاب لوستر سقفی و سایر تجهیزات روشنایی، از قدم‌های پایانی چیدمان و دکوراسیون داخلی است. با این حال نمی‌توانیم منکر اهمیت این عناصر در زیبایی منزل خود باشیم. انواع لوسترهای سقفی مدرن در طرح‌ها و متریال‌های گوناگون برای فضاهای مختلف خانه کاربرد دارند. با انتخاب اصولی تمام اجزای خانه، می‌توانید خانه‌ای باهویت و زیبا برای خود طراحی کنید.

 

یک نظر

  1. الی

    16 آبان 1402 در 0:44 ق.ظ

    مدل حلقه ای خیلی شیکه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 مدل کابینت مدرن جدید که آشپزخانه شما را لاکچری می‌کند!

در بحث دکوراسیون داخلی خانه، آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی قلب تپند…