راز عجیب آبفشان فلای نوادا چیست؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تابه‌حال یک آبفشان را از نزدیک دیده‌اید؟ می‌دانید آبفشان‌ها چگونه به وجود می‌آیند؟ زیباترین آبفشان‌های دنیا را می‌شناسید؟ تابه‌حال نامی از آبفشان فلای نوادا شنیده‌اید؟! با این سازه عجیب و فوق‌العاده زیبا بیشتر آشنا شوید.
آبفشان فلای

آبفشان فلای نوادا یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های امریکاست که خیلی‌ها فکر می‌کنند ساخته دست طبیعت است درحالی‌که این آبفشان عجیب برحسب اتفاق توسط انسان‌ها ساخته شده است! همراه دلتامگ با این آبفشان بیشتر آشنا شوید.

آبفشان فلای نوادا چگونه به وجود آمده است؟

در دهه ۱۹۰۰میلادی کسانی که در این صحرا کار می‌کردند چاهی را در این منطقه حفر کردند تا دسترسی راحت‌تری به آب داشته باشند؛ اما گذر روزگار همه‌چیز را تغییر داد و از یک چاه معمولی، یک آبفشان رویایی به وجود آمد. حفر این چاه سبب جاری شدن آب داغ زیرزمینی بر روی سطح زمین شد و به‌تدریج با فوران آب به سمت بالا این آبفشان شکل گرفت.

با خلق این آبفشان در این منطقه منظره‌های شگفت‌انگیز و حوضچه‌های زیبایی نیز شکل گرفتند که همچون رنگین‌کمان هرکدام دارای رنگ و بوی مخصوص خود هستند. چنین چیزی را به شکل طبیعی می‌توان در باداب سورت ساری نیز دید. آبفشان فلای نوادا حالا فواره‌ای به ارتفاع یک و نیم متر است که با پرتاب آب از دل زمین به سمت بالا منظره‌ای بسیار فوق‌العاده رو رویایی را ایجاد کرده است.

رنگ‌های مختلف و عجیب همچون رنگین‌کمان سطح خارجی این آبفشان را پوشانده‌اند و نمای آن را زیباتر و رویایی‌تر کرده‌اند. حوضچه‌های پای فواره نیز بر زیبایی این آبفشان افزوده‌اند.

آبفشان فلای نوادا چگونه به وجود آمده است؟

چند حقیقت جالب درباره آبفشان فلای نوادا

از آنجایی که این جاذبه در یک محیط خصوصی قرار گرفته، نزدیک شدن به آن بدون اجازه از نظر قانونی ممنوع است.

مطلب پیشنهادی:  شهمیرزاد، سرزمین بزرگ‌ترین باغ گردوی جهان در سمنان!

رنگ‌های این آبفشان به دلیل وجود املاح زیاد در آب و به خاطر وجود جلبک‌های دریایی است. این رنگ‌ها کاملا طبیعی و واقعی هستند.

در واقع دو چشمه آب گرم در این قسمت وجود دارد. یکی از آن‌ها همان چاه معروفی بوده که در اوایل ۱۹۰۰ ساخته شده بوده و در سال ۱۹۶۴ چشمه دیگری به خاطر فشار بیشترش، باعث شد که آب از اولی به این چشمه بیاید و آن را خشک کند.

پس از حفر این چاه تلاش‌های بسیاری شد که آن را مسدود کنند؛ اما موفق نشدند و در نهایت آبفشان فلای نوادا به حال خود رها شد تا بعد از گذشت سال‌ها به این صورت زیبا دربیاید.

آبفشان نوادا

آبفشان نوادا کجاست؟

آبفشان فلای نوادا حیرت‌انگیز در منطقه بلک راک دزرت نوادا واقع شده است. جالب است بدانید که عده کمی در دنیا از وجود آبفشان نوادا خبر دارند و اینجا یکی از بکرترین و البته زیباترین مناطق دنیاست. جالب‌تر اینکه حتی بسیاری از بومیان این منطقه نیز از وجود چنین آبفشان زیبایی بی‌خبرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

5 تن از افراد مشهور که نبش قبر شدند!

نبش قبر افراد مشهور یکی از اتفاق‌هایی است که متاسفانه بطور رایج اتفاق می‌افتد. در طول تاری…