۳ ترفند برای رشد انفجاری گل سرخس و جلوگیری از زرد شدن برگ‌ها

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر شما هم جزو افرادی هستید که به گیاه سرخس علاقه دارید، برای نگهداری بهتر این مطلب را از دست ندهید.
گل سرخس

سرخس جزو محبوب‌ترین گل های آپارتمانی است که می‌تواند دکوراسیون خانه را بسیار منحصر به فرد کند؛ فواید گیاه سرخس بسیار است و شما می‌توانید با نگهداری این گلدان زیبا، تا حد زیادی امواج مضر را از خود دور کنید؛ در صورتی که با روش نگهداری گل سرخس آشنا باشید، این گیاه از انواع گل آپارتمانی مقاوم به شمار می‌آید؛ در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا انواع گل سرخس و شرایط لازم برای نگهداری آن را به شما آموزش دهیم؛ با رعایت این نکات به راحتی می‌توانید حجم گلدان خود را چند برابر کنید.

انواع گل سرخس

این گل آپارتمانی زیبا، انواع مختلفی دارد که در این میان تنها تعداد کمی از آن‌ها را می‌تواند در محیط آپارتمان نگهداری کرده که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • سرخس معمولی مجعد
  • سرخس شاخ گوزنی
  • سرخس پرسیاوشان
  • سرخس برگ بیدی
  • سرخس لانه پرنده
  • سرخس برگ پهن

گل سرخس

شرایط نگهداری گیاه سرخس

برای نگهداری گل سرخس در خانه، لازم است تا به یک سری نکات توجه شود؛ در غیر این صورت در مدت زمان کمی شاهد زرد شدن برگ‌ها و در نهایت خشک شدن گل می‌باشید؛ برخی از این شرایط مهم عبارتند از:

آبیاری گل سرخس

از مهم‌ترین علت خشک شدن گیاه سرخس، آبیاری نامنظم و به عبارت دیگر کمبود آب است؛ این گیاه به میزان آب دریافتی بسیار حساس است؛ بهترین زمان برای آبیاری سرخس هنگامی است که سطح بالایی خاک خشک شده باشد؛ توجه داشته باشید در حین آبیاری، از پاشیدن آب روی برگ‌ها خودداری کنید؛ از سوی دیگر بهتر است که میزان آبیاری این گیاه در فصل زمستان کاهش یابد.

گل سرخس

نور مورد نیاز برای گل سرخس آپارتمانی

این گیاه به نور غیر مستقیم نیازمند است؛ بنابراین بهترین مکان برای قرار دادن آن، پنجره‌های جنوبی است؛ توجه داشته باشید که سرخس تحمل نور مستقیم را ندارد و اصلا نباید در معرض آن قرار بگیرد؛ چرا که نور مستقیم باعث ایجاد لکه‌های قهوه‌ای روی برگ‌های آن می‌شود.

خاک

خاک مورد نیاز برای سرخس باید از زهکشی مناسبی برخوردار باشد؛ بهترین ترکیب خاک برای این گیاه مخلوطی از خاک لومی، شن یا پرلیت، پیت ماس به همراه کود حیوانی پوسیده است.

میزان کود مورد نیاز گیاه سرخس

کود مورد نیاز برای سرخس بوستون و دیگر سرخس‌ها، کود کامل 10-10-10 است که باید با نصف غلظتی که روی بسته نوشته شده است برای گیاه استفاده شود؛ بهترین زمان برای کوددهی به گیاه، در فصل رشد هر دو هفته یکبار و در فصل سرد سال ماهی یک بار است

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی بدون گوشت و مرغ

دمای مناسب برای تکثیر گل سرخس

مناسب‌ترین دما برای این گیاه بین 15 تا 21 درجه سانتی‌گراد است؛ البته لازم به ذکر است که گیاه سرخس می‌تواند دمای بین 10 تا 30 درجه را هم تخمل کند.

گل سرخس

رطوبت

آنچه که برای شاداب بودن سرخس بسیار لازم و حیاطی است، تامین رطوبت مورد نیاز است؛ چرا که این گیاه رطوبت دوست است؛ برای این منظور می‌توانید یک ظرف آب را در کنار این گیاه قرار دهید و یا اینکه روی خاک اسپری کنید؛ البته توجه داشته باشید که از پاشیدن آب روی برگ‌ها خودداری کنید. در نهایت لازم به ذکر است اگر قصد رفتن به مسافرت دارید و دوست دارید تا هنگامی که باز می‌گردیدگیاه شما شاداب باشد، بهترین راه‌حل ای است که برای سرخس یک جزیره درست کنید؛ برای این منظور زیر گلدانی را از سنگریزه پر کنید و روی آن ها تا نیمه آب بریزید. گلدان را روی سنگریزه‌ها قرار دهید به طوری که کف گلدان با آب در تماس نباشد.

هرس کردن

سرخس جزو گیاهانی است که با برگ‌های فراوان زیبایی بیشتری دارد؛ اما توجه داشته باشید در صورتی که برگ‌های این گیاه بیش از حد شود، می‌تواند آن را در معرض بسیاری از بیماری‌ها خصوصا بیماری قارچی قرار دهد؛ از سوی دیگر فراوانی برگ‌ها باعث می‌شود برگ‎‌‌های گیاه به مرور زمان قهوه‌ای شود؛ بهترین راه این است که با تقسیم این گیاه، آن را از شر بیماری‌ها نجات داد و تعداد گلدان‌های خود را افزایش دهید.

گل سرخس

علت خشک شدن گیاه سرخس چیست؟

گیاه سرخس می‌تواند به دلایل مختلفی خشک شود. دلایل کم آبی و عدم رطوبت از این دلایل است و گاهی برگ‌های سرخس قهوه‌ای می‌شوند که نشان دهنده‌ هوای گرم و کم بود رطوبت محیط است. برای رفع این مشکل می‌توانید گلدان را در محیط خنک‌تری قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…