طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی بدون گوشت و مرغ

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به پیراشکی علاقه دارید و دوست دارید با کمترین مواد اولیه‌ای ک در خانه دارید آن را تهیه کنید، این مطلب را از دست ندهید.
پیراشکی سیب زمینی

پیراشکی جزو آن دسته از غذاهایی است که می‌توان از مواد اولیه متفاوتی در تهیه آن استفاده کرده؛ به همین حجهت مورد علاقه بسیاری از افراد است و از سوی دیگر طبخ آن هزینه کمی به همره دارد؛ به گونه‌ای که شما می‌توانید با طبخ یک پیراشکی خانگی، از آن در مهمانی و یا تولدهای خود استفاده کنید؛ پیرذاشکی سیب زمینی جزو یکی از همین انواع پیراشکی‌های خانگی است که در تهیه آن از گوشت یا مرغ استفاده نمی‌شود؛ این پیراشکی سبزیجات، بسیار کم هزینه است؛ در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا طرز تهیه پیراشکی ساده را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیراشکی

پیراشکی سیب زمینی

مواد لازم برای مواد میانی پیراشکی سیب زمینی

پیراشکی سیب زمینی

طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی

اگر دوست دارید یک غذای ساده و بدون گوشت را امتحان کنید، پیشنهاد می‌کنبم این دستور پخت پخت پیراشکی را امتحان کرده تا عاشق آن شودید؛ برای تهیه پیراشکی به این سبک می‌توانید به جای خمیرهای آماده، خودتان در خانه خمیر پیراشکی را تهیه کرده و از سالم بودن آن مطمئن شوید؛ طرز تهیه خمیر بسیار راحت است و تنها کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مرحله اول

ابتدا درون یک ظرف مناسب آرد، نمک و شکر را با یکدیگر مخلوط کنید؛ بعد از ترکیب شدن مواد، شیر و بافقی مواد خشکی که برای خمیر لازم است را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید تا خمیر در وسط ماسه جمع شود.

مرحله دوم تهیه پیراشکی سیب زمینی

در این مرحله بعد از شکل گرفتن خمیر، روغن را به آن اضافه کرده و به مدت ۱۰ دقیقه خمیر را خوب ورز دهید تا صاف و یکدست شود؛ سپس خمیر را داخل یک کاسه قرار دهید و برای ۱ ساعت در جای گرم استراحت دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.

مطلب پیشنهادی:  روستای چوبی نیشابور، جاذبه‌ای متفاوت که ایرانی‌ها از آن بی‌خبرند!

پیراشکی سیب زمینی

مرحله سوم

در این فاصله مواد پیراشکی را آماده کنید؛ برای این منظور درون یک تابه پیاز را نگینی خرد کرده و به همراه روغن تفت دهید تا سبک شود؛ سپس هویج، سیب زمینی و فلفل دلمه خرد شده را به همراه ادویه‌ها به آن اضافه کنیدو هم بزنید تا سرخ شوند.

مرحله چهارم درست کردن پیراشکی

در این فاصله رب را به مواد اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ آن باز شود؛ در نهایت کمی آب روی مواد ریخته و اجازه دهیدتا سبزیجات پخته شود.

مرحله پنجم

خمیر پیراشکی را به 6 قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را با مواد میانی پر کنید و مجدد 30 دقیقه استراحت دهید؛ در نهایت با استفاده از تخم مرغ خمیر ر رومال کرده و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید و پخته شود. نوش جان

پیراشکی سیب زمینی

نکات کلیدی در تهیه پیراشکی سیب زمینی

  • می‌توانید به دلخواه پنیر به مواد اضافه کنید.
  • اگر قصد دارید آن را در روغن سرخ کنید، باید روغن داغ باشد تا پیراشکی پخته و پف کنند.
  • در حین سرخ شدن روغن روی آن ها بریزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…