3 نکته مهم برای خرید فرش آشپزخانه که نمی‌دانید!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر قصد دارید فرشی نو برای آشپزخانه خریداری کنید، قبل از خرید به این نکات توجه داشته باشید.
فرش آشپزخانه

آشپزخانه جزو یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه است که افراد بیشتر تایم خود را در آن برای پخت و پز و یا سرو غذا سپری می‌کنند؛ بنابراین انتخاب وسایل آشپزخانه اهمیت بسیاری دارد؛ یکی از این وسایل که در دکور آشپزخانه تاثیر بسیاری دارد، فرش آشپزخانه است که تنوع بسیاری دارد و شما می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون آشپزخانه، یکی از آن را انتخاب کنید؛ اما برای خرید فرش آشپزخانه جدید لازم است به یک سری از نکات مهم که در این مطلب از دلتامگ اشاره می‌شود توجه داشته باشید.

فرش مناسب آشپزخانه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

با توجه به اینکه آشپزخانه محیط پر رفت و آمدی است، فرش این قسمت بیشتر از سایر قسمت‌ها در معرض آلودگی قرار دارد؛ در نتیجه هنگام خرید گلیم فرش آشپزخانه باید، باید به رنگ، جنس و دوام فرش توجه بیشتری داشته باشید؛ فرشی که انتخاب می‌کنید باید در برابر لکه دوام بیشتری داشته باشد و از آن مهم‌تر ضد آب باشد؛ به این معنی که در برابر نفوذ آب مقاوم باشد. در ادامه چند نکته مهم که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید ذکر خواهد شد.

فرش آشپزخانه

رنگ فرش آشپزخانه

همانطور که گفتیم رنگ فرش برای آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که بیشتر از سایر قسمت‌های خانه در معرض رفت و آمد قرار دارد؛ برای مثال اگر از رنگ سفید برای فرش آشپزخانه مدرن استفاده کنید، ممکن است به سرعت کثیف شود و نتوانید ان را پاک کنید؛ در صورتی که با خرید فرش تیره، این مشکلات را نخواهید داشت.

اما در در مقابل انتخاب فرش به رنگ روشن باعث می‎‌شود که محیط آشپزخانه بزرگتر از حد واقعی آن به نظر برسد؛ بنابراین انتخاب رنگ روشن برای آشپزخانه کوچک می‌تواند بسیار کاربردی باشد؛ از سوی دیگر به این نکته توجه داشته باشید که اگر کفپوش آشپزخانه شما تیره است، بهتر است از رنگ روشن استفاده کنید اما اگر کف‌پوش شما روشن است، توصیه می‌شود از فرش تیره استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  عجایب کلیسای وانک و رازهایش که هیچ‌گاه کشف نشده‌اند

جنس مناسب فرش آشپزخانه

جنس بهترین فرش آشپزخانه

اگر قصد خرید فرش آشپزخانه عروس را دارید، توجه به جنس آن از اهمیت بالایی برخوردار است؛ در صورتی که شما بودجه لازم را دارید بهتر است است از خرید فرش دستباف برای آشپزخانه را دارید، از خرید آن منصرف شوید؛ چرا که فرش باید از جنسی باشد که رطئبت را جذب کرده و پرز آن کوتاه باشد؛ چرا که نظافت فرش‌های پرز بلند آن هم در محیطی که روزانه در معرض آلودگی است کار به شدت سختی به‌حساب می‌آید.

جنس مناسب فرش آشپزخانه

سایز فرش آشپزخانه

شاید بسیاری از ما هنگام خرید فرش به سایز آن بی‌توجه باشیم؛ اما انتخاب فرشی که سایز آن با آشپزخانه شما متناسب نباشد، می‌تواند دکوراسیون آن قسمت را تحت تاثیر قرار دهد؛ برای مثال اگر آشپزخانه بزرگی دارید، بهتر است از فرشی با سایز 6 متری استفاده کنید تا بیشتر فضای آشپزخانه را پوشش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…