این درهای مرموز در تاج محل هند هرگز نباید باز شوند!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تاج محل هند به همان اندازه که زیبا و حیرت‌انگیز است، می‌تواند مرموز و خطرناک هم باشد! در زیرزمین این بنای شگفت‌انگیز تاریخی چیزهای رازآلودی وجود دارد که ممکن است بشریت را به خطر بیندازد!
تاج محل هند

حتما تا به حال درباره تاج محل هند و زیبایی‌های وصف ناشدنی آن  که آن را در ردیف عجایب هفتگانه جهان قرار داده، شنیده‌اید؛ اما آیا می‌دانید این بنای زیبا و باشکوه مملو از اسرار سربه‌مهری است که هیچ‌کس شجاعت برملا کردن آن‌ها را ندارد؟! در واقع هرکس که از این رازها باخبر شده، در مدت کمی ناپدید شده است! همراه دلتامگ با این اسرار عجیب آشنا شوید.

چرا تاج محل هند ساخته شد؟

این بنای شگفت‌انگیز تاریخی که حالا به‌عنوان نمادی از عشق و زیبایی شناخته می‌شود، یکی از آثار برجسته و معروف جهان است که توسط شاه جهان، امپراتور مغول هند در زمانی که به نام کامل خود؛ یعنی شهاب‌الدین محمد خورشید جهان شناخته می‌شد، به یاد همسر محبوبش ارجمند بانو معروف به ممتاز محل بنا کرد.

چرا تاج محل هند ساخته شد؟

آرامگاه ارجمند بانو چگونه ساخته شد؟

گفته می‌شود که برای ساخت این بنا ۲۰ هزار کارگر و هزاران فیل را به کار گرفته شده است. هزینه ساخت این بنای باشکوه ۳۲ میلیون روپیه آن زمان بوده است! همچنین ساخت آن از سال 1632 تا 1653 طول کشیده است!

راهروهای تاج محل

درون تاج محل چه خبر است؟

مردم معتقدند که درون این بنای عظیم و باشکوه حدود 1089 اتاق وجود دارد که قطعا هیچ‌کس نمی‌تواند همه آن‌ها را ببیند. همچنین راهروها و اتاق‌های این بنا چنان با زیبایی و ظرافت خاصی آراسته و تزئین شده‌اند که هرکسی را مبهوت و خیره می‌کنند؛ اما درون این قصر باشکوه مانند هر قصر و قلعه دیگر، اتاق‌ها و راهروهای مخفی‌ای وجود دارد که کمتر کسی از آن‌ها خبر دارد!

درون تاج محل چه خبر است؟

در‌های مهروموم شده تاج محل هند

خیلی‌ها معتقدند که درون این بنای زیبا درهایی وجود دارد که مهروموم شده‌اند و هیچ‌کس اجازه ورود به آن‌ها را ندارد. برخی دیگر معتقدند که این درها شما را به سالن‌های مخفی‌ای راهنمایی می‌کند که در هرکدام صد در دیگر وجود دارد و این تا بی‌نهایت ادامه دارد و هر در و سالن دروازه‌ای برای ورود به جهانی دیگر است! بااین‌حال تمامی درها با گچ و سیمان مهروموم شده و روی آن‌ها را با مرمر سفید پوشانده‌اند تا کسی نتواند از آن‌ها عبور کند. این درها یکی از درهای مرموز جهان هستند که شاید هرگز نباید باز شوند!

مطلب پیشنهادی:  با این رنگ های پاییزی استایل خود را زیباتر کنید

در‌های مهروموم شده تاج محل هند

وجود اتاق‌های مخفی در تاج محل هند

افسانه دیگری وجود دارد که می‌گوید این مکان مملو از اتاق‌های مخفی است در آن‌ها گنجینه‌ها و اشیای مقدسی وجود دارد که نباید دست هیچ انسانی به آن‌ها برسد. برخی دیگر می‌گویند در این اتاق‌ها اسنادی وجود دارد که مشخص می‌کند این بنا توسط شاه جهان ساخته نشده و سازنده آن راج پوت‌های آگرا بوده است! مردم و دولت هند به هیچ عنوان دلشان نمی‌خواهد که این تئوری به دنیا ثابت شود!

وجود اتاق‌های مخفی

ارجمند بانو کجای تاج محل هند دفن شده است؟

برخی باور دارند که ممتاز محل، همسر محبوب شاه جهان، در یکی از این اتاق‌های مخفی دفن شده است. حتی برخی می‌گویند او در همان حالی که از دنیا رفته به خاک سپرده شده است!

تاج محل

تاج محل کجاست؟

تاج محل هند، این زیباترین آرامگاه و معبد جهان که در شب از ماه هم درخشان‌تر به نظر می‌رسد در شهر آگرا در ایالت اوتار پرادش هند واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…