درهای مرموزی که هرگز نباید باز شوند! + ویدیو

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در سراسر دنیا درهای مرموز زیادی وجود دارد که به شکل عجیبی مهروموم شده‌اند و به درهای طلسم شده شهرت یافته‌اند. انگار که اگر هرکدام از این درها را باز کنید انواع بلایا بر سر بشر نازل می‌شود.

 

درهای مرموز یا درهای طلسم شده درهایی هستند که هرگز نباید باز شوند و البته کسی دلیل بسته بودن آن‌ها را نمی‌داند. این درها برای باز شدن به طلسم بسیار خاصی نیاز دارند و یا خطر ناشناخته‌ای پشت آن درها در انتظار گشاینده در نشسته است. دلتامگ در این مقاله به معرفی چند مورد از این درها پرداخته است، با ما همراه باشید.

درهای مرموز جهان

درهایی در جهان وجود دارد که برای مدت بسیار طولانی باز نشده‌اند. ممکن است در پشت این درها خطر ناشناخته‌ای وجود داشته باشد یا طلسم قوی و عجیبی روی آن‌ها وجود دارد که اجازه باز شدن را به هیچ‌کس نمی‌دهد. در ادامه مطلب به معرفی چند مورد از این درهای مرموز می‌پردازیم.

یکی از درهای بسته جهان در تاج محل

تاج محل یکی از زیباترین بناهای دنیاست که جزء عجایب هفت‌گانه به شمار می‌رود. سالانه بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر دنیا برای دیدن این بنای باشکوه راهی هند می‌شوند. قدمت این بنا به 1631 میلادی برمی‌گردد. زمانی که شاه جهان تصمیم گرفت آرامگاهی برای یادبود همسرش بنا کرد. با این وجود بخش‌های زیادی از این بنا در معرض بازدید عموم قرار ندارد.

در قسمت شرقی تاج محل دری اسرارآمیز واقع شده یکی از درهای ممنوعه جهان است و بدون هیچ دستگیره‌ای اتاق 1089 را برای همیشه روی تمام جهان قفل کرده است. افسانه‌های می‌گویند پشت این در یک کریدور قرار دارد که شما را به سالنی مخفی با بیش از صد اتاق راهنمایی می‌کند.

در تاج محل درهای مرموز دیگری نیز وجود دارد که طبق گفته‌ها به سالن‌های مخفی باز می‌شوند اما تمامی این درها با سیمان گچ گرفته شده‌اند و با سنگ مرمر برای همیشه بسته شده‌اند. اینکه چرا حکومت هندوستان این درها را باز نمی‌کند؛ مانند رازی سربه‌مهر باقی‌مانده است.

درهای مهروموم شده دنیا

یکی از درهای مرموز جهان در معبد پادماناسوامی

معبد پادماناسوامی یک معبد اسرارآمیز است که آن‌هم در هند قرار دارد و قدمت آن به قرن هشتم میلادی برمی‌گردد. شش زیرزمین در زیر این معبد ساخته شده‌اند که تنها چند روز بعد از ساخت این معبد مهروموم شده‌اند و کسی اجازه ورود به آنجا را ندارد.

پنج سال بعد دولت هند اجازه باز کردن پنج در از شش در زیرزمینی را داد تا مشخص شود چه چیزی پشت این درها مخفی شده است. پس از بازگشایی درهای زیرزمینی چندین تن طلا به همراه مجسمه‌هایی طلایی یافت شد که ارزش این گنجینه‌ها بیش از یک تریلیارد دلار تخمین زده شده است. اما این تنها پنج در از شش در مورد نظر بود درحالیکه بسیاری بر این باورند که در اسرارآمیز ششم که تالار بی نام دارد با یک نفرین بسیار قوی محافظت می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  این آمفی‌تئاتر، بزرگ‌ترین قتلگاه بشریت بوده است!

بر روی این درب نقش دو مار بزرگ کبرا نقش بسته که بدن این مارها تا دو ستون کناری در ادامه یافته است. نکته عجیب درباره این در اینجاست که بر روی در هیچ‌گونه دستگیره یا جای کلید وجود ندارد. راهبان هندی معتقدند این در با جادوهای سحرآمیز و اهریمنی بسته شده و هرکسی بخواهد آن را باز کند، کشته می‌شود.

مجسمه ابوالهول از مکان های ممنوعه ترسناک جهان

هرساله گردشگران بسیاری به مصر می‌روند تا مجسمه عظیم و پرابهت ابوالهول را ببینند؛ اما کمتر کسی از راز در مخفی پایین آن خبر دارد که جزء درهایی که هیچ‌وقت باز نشدند است. در زیر پای چپ ابوالهول دری مخفی شده است که راهی به یک زیرزمین دارد؛ اما هرگز باز نشده است.

این راه زیرزمینی در دوران فراعنه به خانه اسناد معروف بوده چرا که اسناد باستانی زیادی در آن نهفته است. حتی برخی معتقدند سندهای درباره شهر گمشده آتلانتیک نیز در آنجا پیدا می‌شود. دولت مصر تاکنون اجازه حفاری‌های بیشتر به محققان را نداده است و همین امر ماجرا را رازآلودتر می‌کند.

این درها باید بسته بمانند

سخن آخر

مکان های ممنوعه ترسناک زیادی در دنیا وجود دارد که در آنجا می‌توانید مرموزترین اسرار جهان را پیدا کنید؛ اما درهای مرموز دنیا تنها هفت درب هستند که هرگز نباید باز شوند. آرامگاه نخستین امپراتور چین، درب اسرارآمیز هرم خوفو، درب 873 هتل بنف و اتاق‌های ممنوعه تئودی هواکان نیز جزء لیست 7 درب اسرارآمیزی که هرگز نباید باز شوند، هستند.

تعداد کلمات مطلب: 671

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

این 2 شهر زیبا ترین بهار را در ایران دارند

زیباترین شهر ایران در بهار کجاست؟ درست است که هر شهی زیبایی به خصوص خود را دارد اما کدام ش…