لیست عجایب هفتگانه جهان تغییر کرد!

1
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا از عجایب هفتگانه جهان اطلاعی دارید؟ می‌دانید که یک لیست درباره عجایب هفتگانه جهان باستان و لیست دیگری درباره عجایب هفتگانه جدید جهان وجود دارد؟ می‌دانید این عجایب در کجای دنیا قرار گرفته‌اند؟
عجایب هفتگانه جهان

بسیاری از مردم با عجایب هفتگانه جهان باستان آشنایی دارند! عجایبی که شاید دیگر چیز زیادی از آن‌ها باقی نمانده باشد؛ اما هنوز هم شناختن آن‌ها برای مردم جذاب است. بااین‌حال لیست این عجایب در دنیای کنونی در حال تغییر است و سالانه نظرسنجی‌های بسیاری صورت می‌گیرد تا عجایب جدیدی به دنیا معرفی شود. همراه دلتامگ با عجایب هفتگانه جدید جهان آشنا شوید.

مجسمه مسیح در برزیل از عجایب هفتگانه جدید جهان

یکی از عجیب‌ترین مجسمه‌های دنیا که ابهت و اندازه آن چشم همه را به خود خیره کرده است، مجسمه حضرت مسیح در ریودوژانیرو است. این مجسمه غول‌آسا 39 متر ارتفاع و 625 تن وزن دارد و ساخت آن 9 سال طول کشیده است. آغوش این مجسمه از سال 1926 به روی جهانیان باز است.

مجسمه مسیح در برزیل از عجایب هفتگانه جدید جهان

شهر باستانی پترا، سرخ‌رنگ‌ترین شهر تاریخی دنیا

در میان عجایب هفتگانه جدید و قدیم دنیا نام شهر پترا درخشش خاصی دارد. این شهر باستانی که در دل صخره‌های سرخ‌رنگ جنوب اردن تراشیده و ساخته شده است، قدمتی در حدود 700 سال پیش از میلاد مسیح دارد. صومعه، خزانه‌داری،‌ کلیسا، آمفی‌تئاتر و عبادتگاه‌های باشکوه، بخشی از ابنیه تاریخی این شهر باستانی هستند.

شهر باستانی پترا، سرخ‌رنگ‌ترین شهر تاریخی دنیا

دیوار چین از عجایب هفتگانه جهان

شکوه و ابهت دیوار چین چنان در دنیا زبانزد است که هرساله میلیون‌ها گردشگر تنها برای چند دقیقه قدم زدن روی آن راهی چین می‌شوند. این دیوار با طول 21 کیلومتر طولانی‌ترین دیوار جهان است که از 11 استان چین عبور می‌کند و درنهایت به دریای زرد می‌رسد. قدمت این دیوار به 2300 سال پیش برمی‌گردد.

دیوار چین از عجایب هفتگانه جهان

تاج محل، معبد زیبای رنگین‌کمانی هند

در نزدیکی شهر آگرا و در 200 کیلومتری شهر دهلی معبدی باشکوه و زیبا که برگرفته از معماری ایرانی، اسلامی و گورکانی است، وجود دارد که جهانگیر شاه برای همسر ایرانی‌اش، ارجمند بانو ساخته بوده است. قدمت این معبد به قرن پانزده میلادی برمی‌گردد و به خاطر مرمرهای سفید، تقارن بی‌نظیر و خطای دیدی که باعث می‌شود در هر لحظه رنگ مرمرهای آن تغییر کند، شهرت یافته است.

مطلب پیشنهادی:  چگونه بر اساس تئوری انتخاب رفتار کنیم؟

تاج محل، معبد زیبای رنگین‌کمانی هند

چچن ایتزا از عجایب هفتگانه جدید دنیا

یکی دیگر از عجایب هفتگانه جهان که به تازگی در این لیست قرار گرفته است، چچن ایتزا است. قدمت این یادگاری عظیم و باشکوه از تمدن باستانی مایاها به قرن ششم بعد از میلاد مسیح برمی‌گردد. در این شهر باستانی با عظمت یکی از قدیمی‌ترین معابد جهان به نام ال کاستیو قرار گرفته است که معبدی هرمی شکل با پلکانی سنگی است.

چچن ایتزا از عجایب هفتگانه جدید دنیا

کولوسئوم از عجایب هفتگانه جهان

در میان عجایب هفتگانه نوین دنیا بزرگ‌ترین آمفی‌تئاتر باستانی جهان یعنی کولوسئوم نیز قرار گرفته است. قدمت ساخت این آمفی‌تئاتر که 80 هزار رومی در آن خونین‌ترین نبردهای گلادیاتورها را به تماشا می‌نشستند، به دو هزار سال پیش بازمی‌گردد. در قسمت زیرین این بنا، سردابی ساخته بودند که هشتاد ورودی داشت و گلادیاتور‌ها و حیوانات از آن ورودی‌ها وارد صحنه نمایش می‌شدند.

کولوسئوم از عجایب هفتگانه جهان

ماچوپیچو، شهری اسرارآمیز در پرو

معماری خاص و ارتفاع عجیب این شهر باستانی باعث شهرت و قرار گرفتن آن در لیست عجایب هفتگانه جهان شده است. این شهر که یادگاری از دوران پادشاهی اینکاهاست در ارتفاع 2400 متری کوه‌های آند ساخته شده است. درحالی‌که قدمت این مجموعه باشکوه تنها به 600 سال پیش بازمی‌گردد؛ اما تا سال 1911 هیچ‌کس از وجود آن خبر نداشت.

ماچوپیچو، شهری اسرارآمیز در پرو

سخن پایانی

انتخاب عجایب هفتگانه جهان معیار خاصی ندارد و به نظرسنجی‌هایی که توسط بنیاد سوئیسی نیو7اندرز صورت گرفته، مربوط می‌شود. در واقع این مکان‌ها توسط 100 میلیون نفر که از طریق اینترنت یا تلفن در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، انتخاب شدند.

یک نظر

  1. جواد

    20 دی 1402 در 8:55 ب.ظ

    درود،خوشم میاد که ایران چیزی نداره نه دیوار دفاعی گرگان ،نه پارسه یا تخت جمشید ضد زلزله ،نه شهر سوخته ،نه تمدن جیرفت ، نه آسیاب‌های آبی شوش ، نه زیگورات چغازنبیل و هزاران جای دیگر ایران زمین که روبه ویرانی به دست ایرانیست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…