۵ مدل مبل کلاسیک که هرگز از مد نمی‌افتند!

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مبل کلاسیک یکی از زیباترین انتخاب‌ها برای دکوراسیون خانه‌های لوکس است. در این مطلب با ۵ مدل جذاب مبل کلاسیک آشنا می‌شوید که هرگز قدیمی نمی‌شوند!
مدل مبل کلاسیک

مبل کلاسیک انتخابی شیک و زیبا است و برای دکوراسیون خانه لوکس کاربرد دارد. در این مطلب با ۵ مدل مبلمان کلاسیک آشنا می‌شوید که برای همیشه قابل استفاده هستند و هرگز از رده خارج نمی‌شوند.

زیباترین مدل‌های مبل کلاسیک

مبل کلاسیک به تزیینات فاخر و باشکوه معروف است و مدل‌های متنوعی دارد. در ادامه با ۵ مدل شیک و جذاب آشنا می‌شوید که برای همیشه زیبا به نظر می‌رسند.

مبل کلاسیک ایتالیایی

مدل ایتالیایی

مبل کلاسیک ایتالیایی علاوه بر ظاهر زیبا، دوام خوبی دارد و تا سالیان سال قابل استفاده است. این مدل مبل به ترکیب رنگی زیبا و ظرفات طراحی مشهور است. اگر مبل ایتالیایی انتخاب شما است، بهتر است دکوراسیون منزل را بیش از حد شلوغ نکنید. چیدمان متقارن این مبلمان در پذیرایی منزل، جلوه‌ای بی‌نظیر ایجاد می کند.

پارچه‌های متنوعی برای ساخت مبل ایتالیایی کاربرد دارد که از میان آن‌ها می‌توان به مخمل، چرم و کریستال اشاره کرد. شما با توجه به سلیقه و پالت رنگ خانه خود، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

مدل فرانسوی

مبل فرانسوی به تزیینات زیبا و منبت‌کاری کم‌عمق و ظریف شناخته می‌شود. همچنین استفاده از کوسن برای تزیین این مدل مبل بسیار رایج است. پایه‌های مبل فرانسوی با ظرافت خاصی طراحی شده است. برخی از مدل‌ها دارای پایه‌های منحنی رو به بیرون هستند و برخی دیگر ظاهری شبیه به پنجه دارند. وزن مبل کلاسیک فرانسوی نسبتاً بالا است. اما به دلیل رنگ‌بندی زیبا، ظرافت و زیبایی، همچنان طرفداران بسیاری دارد.

مبل کلاسیک فرانسوی

مبل کلاسیک سلطنتی

مبل سلطنتی یکی از پرطرفدارترین مدل‌ها برای دکوراسیون خانه‌های لوکس ایرانی است. منبت‌کاری در حجم زیاد در پایه و تاج مبل، مشخصه بارز این مدل مبلمان است. مبل سلطنتی معمولاً به رنگ طلایی طراحی می‌شود و بسیار بزرگ و جاگیر است. به همین دلیل برای پذیرایی کوچک انتخاب مناسبی نیست.

مطلب پیشنهادی:  5 کاربرد فرش گرد در دکوراسیون که کسی به شما نمی‌گوید

مبل کلاسیک سلطنتی

مبل کلاسیک راحتی

مبل کلاسیک راحتی بر خلاف ظاهر شکیل و زیبا، بسیار راحت است و طراحی بسیار ظریف و دلنشینی دارد. کیفیت پارچه و بدنه مبل راحتی کلاسیک اهمیت زیادی دارد. در خانه‌های کوچک می‌توانیم با همین یک ست مبلمان، فضای نشیمن راحت و در عین حال لوکسی داشته باشیم.

برای ساخت مبل راحتی کلاسیک از انواع جوب راش، روسی، افر، توسکا، ماهاگونی، چنار، بلوط، آبنوس و … استفاده می‌شود و پارچه روی آن معمولاً طرح‌های بسیار نفیس و زیبایی دارد. این مدل مبل هرگز از مد نمی‌افتد و برای همیشه قابل استفاده است. می‌توانید در آینده روکش آن را عوض کنید و به این شکل تنوع خوبی در دکوراسیون داخل منزل خود ایجاد کنید.

مبل کلاسیک راحتی

مبل چسترفیلد

مبل چسترفیلد در دسته‌بندی مبلمان کلاسیک راحتی قرار می‌گیرد و طرفداران بسیاری دارد. به وسیله این مدل مبل می‌توانید فضای نشیمن لوکس و زیبایی داشته باشید. استفاده از پارچه‌های فاخری مانند مخمل و چرم، باعث می‌شود که این مدل مبلمان هم در فضای پذیرایی به کار برود و هم انتخابی نرم و راحت برای نشیمن خانه باشد. دکمه‌های عمیق، پشتی و دسته‌های بلند، مشخصه بارز مبل کلاسیک چستر است و به آن ابهت و زیبایی خاصی می‌بخشد.

مبل کلاسیک چسترفیلد

سخن پایانی

مبلمان کلاسیک در خانه‌های ایرانی کاربرد بسیاری دارد. پیروی از یک سبک دکوراسیون و استفاده از المان‌ها و پالت رنگی هماهنگ، باعث می‌شود که خانه شما زیبا و دعوتگرا به نظر برسد. بنابراین هنگام انتخاب مدل مبل کلاسیک یا مدرن، باید دقت داشته باشید.

تعداد کلمات مطلب: 531

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

پیشگیری از زوال عقل با خوردن این 5 میوه خوشمزه

برخی از میوه‌ها به دلیل داشتن مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند به پیشگیری از زوال عقل…