می‌دونی داخل برج ایفل یه آپارتمان مخفی وجود داره؟!

4
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تا حالا داخل برج ایفل رو دیدی؟ داخل این برج یه آپارتمان مخفی وجود داره! فقط هجده هزار قطعه و دو و نیم میلیون پیچ و مهره برای ساخت این برج مصرف شده! اگر می‌خوای بدونی داخل این برج چه شکلیه، این مقاله رو از دست نده!
داخل برج ایفل

داخل برج ایفل موضوعی است که برای خیلی‌ها بیشتر شبیه یک راز است؛ رازی که شاید هیچ‌گاه تمام ابعاد آن برای ما فاش نشود. با این وجود می‌توان به بعضی از زوایای پنهان آن سرک کشید. با دلتامگ همراه باشید.

داخل برج ایفل چه چیزهایی وجود دارد؟

داخل برج ایفل چه چیزهایی وجود دارد؟

برج ایفل پاریس سازه‌ای به ارتفاع 330 متر است که دارای سه طبقه است. رستوران‌های بسیار شیک و باکلاسی در طبقات اول و دوم آن وجود دارد. در ارتفاع 276 متری آن طبقه سوم واقع شده است که به‌عنوان مرتفع‌ترین سکوی مشاهده در کل اتحادیه اروپا شناخته می‌شود؛ اما نکته عجیب درباره این برج وجود یک آپارتمان مخفی درست در نوک آن است!

آپارتمان مخفی برج ایفل

آپارتمان مخفی ایفل

گوستاو ایفل یک آپارتمان مخفی درست در نوک برج برای خود طراحی کرده بود! مخفیگاه سازنده برج ایفل در فاصله 305 متری از زمین قرار گرفته و غیر از خود او هیچ‌کس نمی‌توانست به این آپارتمان وارد شود. پس از تکمیل برج، از این واحد مخفی داخل برج ایفل برای مشاهدات نجومی و آزمایش‌ها فیزیک استفاده می‌شد. حتی بعد از گذشت صدسال از مرگ ایفل هنوز هم کسی اجازه ورود به این آپارتمان را ندارد و خیلی‌ها نمی‌دانند حتی ورود آپارتمان کجاست!

برج ایفل چند طبقه دارد؟

چگونه به طبقه اول برج برسیم؟

لازمه رسیدن به طبقه اول این برج، بالا رفتن از 300 پله است. هرچند برای آن یک آسانسور هم در نظر گرفته شده است؛ اما گردشگران بسیاری ترجیح می‌دهند، تک‌تک پله‌ها بالا بروند تا استخوان‌بندی این برج باشکوه را از نزدیک ببینند.

مطلب پیشنهادی:  در سفر به گرجستان به باتومی برویم یا به تفلیس؟

برج ایفل چند طبقه دارد؟

برج ایفل ارتفاعی حدود 330 متر دارد. دارای 3 طبقه است و به‌طور کلی 1710 پله دارد.

چگونه به طبقه اول برج برسیم؟

آسانسور برج ایفل

آسانسورهای برج ایفل به ترتیب در ارتفاع 190 فوتی، 376 فوتی و 900 فوتی قرار دارند. این آسانسورها که با دقت بسیار زیاد طراحی و ساخته شده‌اند، امکان صعود امن هزاران بازدیدکننده را به بالای برج فراهم می‌کنند تا شانس تماشای پاریس از زاویه‌ای متفاوت برای مسافران مهیا شود.

سکو دید برج ایفل

سخن پایانی

درون برج ایفل چیست؟ داخل برج ایفل چه چیزهایی وجود دارد؟ این‌ها همه سوالاتی هستند که بسیاری از گردشگران کنجکاو را به دیدن برج ایفل می‌کشانند و حتی باعث می‌شوند بعضی از آن‌ها حداقل تا طبقه اول را از پله‌ها بالا بروند تا شاید رازی پنهان شده را کشف کنند؛ اما اگر راز دیگری هم باقی مانده باشد، کسی هنوز نتوانسته آن را کشف کند. برج ایفل یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی پاریس و نماد کشور فرانسه است.

4 دیدگاه

  1. ناشناس

    8 دی 1402 در 9:03 ب.ظ

    اسم طراح برج رو میگید؟ فراموش کردم

    پاسخ

    • زینب پروانه

      9 دی 1402 در 11:38 ق.ظ

      گوستاو ایفل

      پاسخ

  2. ناشناس

    8 دی 1402 در 9:26 ب.ظ

    دانستنی با ارزشی بود!

    پاسخ

    • زینب پروانه

      9 دی 1402 در 11:37 ق.ظ

      ممنونم از نگاهتون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…