در سفر به گرجستان به باتومی برویم یا به تفلیس؟

5
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر به گرجستان برای ما ایرانی‌ها که شاید سفر به کشورهای اروپایی اندکی برایمان سخت باشد، یک گزینه عالی و مقرون‌به‌صرفه است.
سفر به گرجستان

گرجستان یکی از زیباترین کشورهای نزدیک ایران است که سفر به آن هزینه چندانی ندارد و به‌راحتی امکان‌پذیر است؛ اما سوالی که ذهن بیشتر گردشگران را به خود جلب می‌کند این است که در سفر به گرجستان کدام‌یک از شهرهای آن جذاب‌تر است؟ باتومی یا تفلیس؟ همراه دلتامگ سفری به دو شهر زیبای این کشور داشته باشید.

سفر به گرجستان

گرجستان کشوری در احاطه دریای سیاه از غرب، روسیه از شمال، جمهوری آذربایجان از جنوب شرق و ترکیه و ارمنستان از جنوب است. گرجستان یکی از کشورهای نزدیک به ایران است که بخشی از آن در قاره آسیا و بخش دیگر آن در قاره اروپا واقع شده است. همین موضوع باعث شده که این کشور به یکی از محبوب‌ترین مقاصد ایرانیان برای سفرهای خارجی تبدیل شود. پایتخت این کشور شهر زیبای تفلیس است. با این وجود یکی دیگر از زیباترین و معروف‌ترین شهرهای مقصد گردشگری در گرجستان، شهر باتومی است. اینکه در سفر به گرجستان بهتر است به کدام‌یک از شهرهای زیبای آن سفر کرد سوالی است که در این مقاله به آن پاسخ خواهیم داد.

شهر باتومی

سفر به گرجستان و شهر تفلیس

تفلیس پایتخت زیبا و تماشایی گرجستان است که از سه طرف با کوه‌های سر به فلک کشیده و ازیک‌طرف با رود کر احاطه شده است. شهر تفلیس در دو طرف این رود زیبا وسعت یافته است. این شهر با تاریخ غنی خود قرن‌هاست که یکی از زیباترین شهرهای جهان است.

افسانه‌ها درباره این شهر می‌گویند که در اوایل قرن پنج، شاه واختانگ اول در میان جنگلی انبوه و سر به فلک کشیده به همراه شاهین خود مشغول شکار بود. شاهین قرقاولی را دید و چندین بار به او حمله کرد. پس از چندی هر دو پرنده سقوط کردند. همراهان پادشاه به دنبال شاهین سلطنتی رفتند و پرندگان را در چشمه‌های آب داغ کوهستان یافتند که هر دو جان خود را ازدست‌داده بودند. پادشاه تحت تاثیر چشمه‌های آب گرم و بخار آن‌ها قرار گرفت، به‌گونه‌ای که دستور داد درختان جنگل را قطع کند و در این مکان شهری بنا کند و بدین‌گونه شهر تفلیس پا به عرصه زندگی گذاشت.

معماری قرون وسطایی ساختمان‌های این شهر به همراه ساختمان‌های مدرنی که در معماری خاص و بی‌نظیر هستند، در کنار خیابان‌های سنگ‌فرش شده و کافه‌های بزرگ و کوچکی که بوی دلنشین قوه از آن‌ها به مشام می‌رسد برای هر گردشگری جذاب و دلرباست. اینجا مقصد گردشگری کسانی است که دلشان می‌خواهد با قدم‌زدن در میان خانه‌های قدیمی، تاریخ را ورق بزنند.

مطلب پیشنهادی:  به زندگی در مریخ نزدیک می‌شویم

تفلیس

سفر به گرجستان و شهر باتومی

باتومی، باطومی با باطوم نام یک شهر بندری زیبا بر کرانه دریای سیاه در کشور گرجستان است که ترکیب آسمان‌خراش‌های حیرت‌انگیز آن در کنار بافت قدیمی شهر که نمونه‌ای بی‌نظیر از معماری سبک گوتیک است چشمان هر بیننده‌ای را نوازش می‌کند.

قرارگیری این شهر بندری بزرگ در دامنه رشته‌کوه‌های قفقاز و در کرانه دریای سیاه، باعث خلق طبیعتی شگفت‌انگیز و رویایی برای این شهر شده است.

آب‌وهوای نیمه‌گرمسیری آن هم به سرسبزتر شدن این شهر کمک کرده و زیبایی آن را دوچندان کرده است. درست است که باتومی یکی از مهم‌ترین بنادر کشور گرجستان است که عمده اقتصاد آن بر دوش صنعت گردشگری آن است.

ارزان‌ترین روش سفر به گرجستان

ارزان‌ترین راه مسافرت به گرجستان از طریق تورهای زمینی است که با اتوبوس به این کشور می‌روند. پس اگر حوصله یک سفر چندروزه زمینی را دارید، بهتر است با تورهایی که با اتوبوس به این کشور می‌روند همراه شوید.

سفر به گرجستان با قطار

اگر دلتان می‌خواهد مسیر زمینی را با قطار طی کنید، باید بدانید که متاسفانه از ایران مسیر ریلی مستقیم به این کشور وجود ندارد. پس باید ابتدا به ایروان سفر کرده سپس با اتوبوس یا خودروی شخصی به گرجستان بروید.

شبه های باتومی

سخن پایانی

در سفر به گرجستان هر دو شهر تفلیس و باتومی زیبایی‌‎های منحصربه‌فرد خود را دارند. اگر به مناظر طبیعی، کوه و جنگل و دریا علاقه‌مند هستید بهترین گزینه سفر برای شما باتومی و اگر به تاریخ و تمدن و فرهنگ یک کشور علاقه‌مندید سفر به تفلیس برای شما گزینه مناسب‌تری است. در این روزهای خنک پاییزی که طبیعت رنگ و چهره جدیدی گرفته است با مسافرت به یک کشور آسیا اروپایی سفری خاطره‌انگیز برای خود بسازید. اگر علاقه‌مند به سفرهای خارج از کشور هستید حتما به جاهای دیدنی ازمیر هم سفر کنید.

تعداد کلمات مطلب: 690

5 دیدگاه

  1. ناشناس

    15 آبان 1402 در 10:02 ب.ظ

    پول کجا بود سه ساله دارم برنامه ریزی می کنم به قم بروم جور نمیشه

    پاسخ

  2. ناشناس

    16 آبان 1402 در 0:47 ق.ظ

    تفلیس خیلی دیدنیه

    پاسخ

  3. ناشناس

    18 آبان 1402 در 7:57 ب.ظ

    قسمت بشه تعطیلات نوروز حتما

    پاسخ

    • زینب پروانه

      20 آبان 1402 در 8:30 ق.ظ

      ان شالله

      پاسخ

  4. ..

    20 آبان 1402 در 2:26 ب.ظ

    نظرتون درمورد مهاجرت به گرجستان چیه؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

بهشت گمشده ایران کجاست؟

بهشت گمشده ایران را می‌شناسید؟ آبشارهای کوچکی که از روی صخره‌های سبز و باغ‌های پر از گل آب…