بی‌نظیرترین جاهای دیدنی پاریس + ویدیو

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یک برج فلزی بلند و زیبا در میانه شهری آرام با آسمانی ابری که بوی نان باگت تازه در خیابان‌های سنگ‌فرش شده‌اش برای هر رهگذری خوشایند و دوست‌داشتنی است. بازدید از جاهای دیدنی پاریس برای همه مردم، دلپذیرترین سفر اروپایی خواهد بود.

پاریس یکی از زیباترین شهرهای دنیاست و جاهای دیدنی پاریس آن‌قدر زیاد است که برای دیدن تمام جاذبه‌های توریستی آن باید روزهای زیادی را در این شهر بچرخید. همراه دلتامگ سفری به این شهر زیبا و دوست‌داشتنی داشته باشید.

جاهای دیدنی پاریس

برای اینکه بتوانید یک سفر کوتاه و مختصر به جذاب‌ترین شهر دنیا یعنی پاریس داشته باشید یا اگر دلتان می‌خواهد جاهای دیدنی پاریس در 3 روز را ببینید باید اطلاعات کاملی نسبت به این شهر کسب کنید. در ادامه مطلب، ما مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی این شهر را معرفی خواهیم کرد.

برج ایفل یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی پاریس در شب

چه کسی می‌تواند از اولین سازه فلزی مرتفع جهان که در قلب عروس شهرهای اروپا می‌درخشد چشم‌پوشی کند؟ سازه‌ای که از هرجای شهر پاریس قابل رویت است. این بنای فلزی غول‌پیکر در سال 1889 میلادی به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه توسط شرکت گوستاو ایفل که مجری طراح و سازنده برج بود به نمایش درآمد. در همان روزهای اول افتتاح برج حدود دو میلیون نفر از برج ایفل دیدن کردند. تا سال 1930 این غول فلزی بلندترین سازه دست‌ساز جهان بود. از آن زمان تاکنون همچنان این برج مرکز توجه گردشگران در سراسر دنیا بوده است.

دیزنی لند پاریس

دیزنی لند پاریس از جاهای دیدنی پاریس برای کودکان

یکی دیگر از زیباترین و البته مفرح‌ترین جاذبه‌های توریستی پاریس، دیزنی‌لند این شهر است. شهری که از دل فیلم و انیمیشن‌های دیزنی بیرون کشیده شده است. دیزنی‌لند پاریس در سال 1992 با چهار بخش متفاوت شروع به کار کرد. پارک استودیو والت‌دیزنی در سال 2002 میلادی به این مجموعه اضافه شد و زیبایی دیزنی‌لند پاریس را چند برابر کرد. پینوکیو، سیندرلا، زیبای خفته و پیتر پن از جمله کارتون‌های جذابی هستند که دنیای آن‌ها در این پارک شبیه‌سازی شده و این پارک را به یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های توریستی پاریس برای کودکان تبدیل کرده است. استانبول نیز مملو از جاهای دیدنی است، سفر به این شهر تاریخی را از دست ندهید.

کلیسای جامع نوتردام پاریس

کلیسای جامع نوتردام از جذاب ترین مکان های دیدنی پاریس

اگر در میان جاذبه‌های تاریخی پاریس به دنبال مکانی منحصر به فرد با قدمتی زیاد و زیبایی وصف‌ناشدنی می‌گردید قطعا کلیسای جامع نوتردام بهترین انتخاب خواهد بود. قدمت این کلیسا به هشتصد و پنجاه سال پیش برمی‌گردد و یکی از بی‌نظیرترین معماری‌های قرون‌وسطی را دارد. جالب اینجاست که کلیسای جامع نوتردام در سال 2019 در دام شعله‌های آتش اسیر شد جوری که چهارصد آتش‌نشان برای خاموشی حریق آن به میدان وارد شدند؛ اما محراب تماما طلای این کلیسا هیچ آسیبی از این آتش‌سوزی ندید.

مطلب پیشنهادی:  سفر به ایتالیا با لیو پرواز

موضوع جالب دیگر درباره این کلیسا زنگ‌های آن است. در سال 1791 و در طول انقلاب فرانسه تمام زنگ‌های این کلیسا جمع‌آوری شدند تا در ساخت توپ جنگی از آنها استفاده شود. در اواخر قرن نوزدهم زنگ‌های جدیدی برای این کلیسا نصب شدند که صد و پنجاه سال به صدا درآمدند. در نهایت در سال ۲۰۱۳ برای گرامیداشت هشتصد و پنجاهمین سالگرد کلیسای نوتردام، این زنگ‌ها با زنگ‌هایی جدید با آهنگی ملایم‌تر جایگزین شدند.

خیابان شانزلیزه پاریس

خیابان شانزلیزه پاریس

قدم‌زدن در زیباترین خیابان جهان آن قدر وسوسه‌انگیز است که روزانه حداقل سیصد هزار نفر را به خیابان شانزلیزه پاریس می‌کشاند. این خیابان از سال 1640 میلادی تا کنون همچنان در مرکز توجه توریست‌ها و گردشگران کنجکاو بوده است. مسیر خیابان شانزلیزه از قرن هفدهم میلادی با کاشت درختان زیبا به دستور لویی چهاردهم مشخص شد. ناپلئون با ساخت طاق پیروزی در قرن نوزدهم میلادی در انتهای این خیابان، زیبایی آن را چند برابر کرد.

سخن پایانی

کاخ الیزه، موزه نور، موزه لوور، باغ لوکزامبورگ، دخمه مردگان و باغ‌های تویلری از دیگر جاهای دیدنی پاریس هستند که در لیست گردشگران برای سفر و گردش در پاریس جایگاه ویژه‌ای دارند. با این وجود دیدن همه این جاذبه‌های زیبا اندکی زمان می‌خواهد پس اگر می‌خواهید سفر دلپذیرتری به این شهر افسانه‌ای داشته باشید روزهای بیشتری را در این شهر سپری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

با رویایی‌ترین مناطق جهان آشنا شوید

زیباترین مکان‌های جهان را بشناسید. این مکان‌های زیبا شما را حیرت‌زده خواهد کرد.این مکان‌ها…